Från och med nu lever ni och jag i olika tidszoner


Som jag förstår det är det dags för det där pillandet med min tid nu igen. Jag tycker verkligen inte om det. I min blogg finns det 2,5 års klagomål på det här idiotiska påhittet och jag har inga planer på att sluta heller. (Jag har skrivit om det här, här, här, här, och här.)

Förutom alla ovan länkade anledningar till att inte ha kvar sommartid och vintertid tycker jag att det är efterblivet att vi ställer om klockan för att det ska bli mörkare. Ärligt talat... Mörkare? Nu? Jag kan seriöst inte tänka mig något dummare.

Därför har jag bestämt mig för att skippa det här påhittet från och med nu. Det blir ingen tidsomställning. Inte i det här hushållet i alla fall.

Sen är jag ju naturligtvis inte så dum att jag inte inser att det kommer bli en del krångel om jag alltid kommer en timme för tidigt till allting. Så jag kommer att anpassa mig till er efterblivna tid och leka att klockan är en timme bakom efter min tid. Jag spelar med helt enkelt. Men ni ska veta att min personliga tid går efter sommartid. Så att ni vet. Nu får det faktiskt vara nog med de här dumheterna.
I huvudet på My | |
#1 - - Annellisaa:

Visste du att 250 000 katter och hundar gasas ihjäl varje år i Japan. Läs mitt inlägg om det om du är mer intresserad! Tack för din tid!

#2 - - AnnaWK:

Så länge du spelar med när vi ska ses så jag slipper känna mig dum som kommer en timme för sent ;)



Sv: Stanley blev så himla äcklig att han åkte rakt ner i soppåsen utan att passera gå.

#3 - - rebecca:

Hjärtat det blir ju ljusare nu?



Och det här är faktiskt den riktiga tiden:-)

#4 - - Ella:

Jag fattar inte heller varför man håller på och håller på med det där. Palla, liksom? Men, ja, som sagt är det nog rätt jobbigt att inte ställa om sig om alla andra gör det. Kan vara en av de få gångerna det är rätt bra att följa stömmen och falla för grupptrycket.

Upp