Dags för krångel med tiden

I natt är det tydligen dags för det där pillandet med klockan igen.



Jag gillar verkligen inte det här fenomenet. En av de värsta grejerna med sommar/vintertid är jag går omkring ett par dagar med en gnagande känsla av att vara på fel plats på fel tid. Kanske för att jag att misstänker att hela idén med sommartid & vintertid är en practical joke som någon har dragit för långt.

Dessutom vet jag inte vilka av alla mina klockor som ställer om sig själva och vilka som inte gör det.

Så antagligen slutar det med att jag kommer två timmar för tidigt framöver.
Eller försent. Vi får se.
I huvudet på My | |
#1 - - Britt:

Tycker vi bojkottar sommartiden! Den är ändå så farlig för oss människor. Vissa människor får hjärtinfarkt av den stress det medför att ställa fram klockan. Jag förstår det. Tar en hel vecka att bli normal efter en sån manöver.

#2 - - anne:

Lita på datorn, den enda tid som är pålitlig veckan som kommer!

#3 - - AnnaWK:

Ett tips jag lärde mig som liten (för att komma ihåg åt vilket håll man skulle vrida klockan - på den tiden det fanns klockor man kunde vrida på) var att på sommaren ställer man FRAM utemöblerna men på hösten ställer man TILLBAKA dem. Har funkat för mig.



Annars kollar jag på datorklockan.

#4 - - anne:

Jag kör "Spring ahead, fall behind"- då blir det lätt att komma ihåg!

#5 - - anne:

Sv. Memma är mjöl, malt och mmmmummmsss!!!!

#6 - - Michaela:

sv: vad spännande. Hur ser den ut? Som den i Rio? Jag blir nyfiken.



Jag fattar vad du menar med vilka som ställer om sig själva och vilka inte. Här i Brasilien ställde vi om tiden åt andra hållet för tre veckor sedan ungefär.

Upp