2010 i 29 punkter

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja. På gott och ont fick jag en massa nya upplevelser med mig. Till exempel hade jag aldrig provat att åka på kompisresa. Jag & Björn åkte till Budapest tillsammans. Och det ledde i sin tur till en sån där kääääärlekshistoria mellan två av mina närmaste vänner. Hurra vad fint!

 

I Budapest


2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jajamen! Eller… Jag tror det. Nej. Jo. Ett av mina löften var att stressa mindre och ta hand om mig själv. Jag gjorde flera försök till att stressa av, till exempel i våras när jag bestämde mig för att bara läsa på helfart i skolan, istället för som tidigare 150 %. Men så råkade jag få heltidsjobb istället så det blev en del att göra ändå. Men hey, jag försökte. Det räknas väl?

Ett annat nyårslöfte var att dricka mer vin. Det gjorde jag inte. Men jag kan inte heller säga att jag verkligen försökte.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Några arbetskamrater ynglade av sig. Men mitt jobb är som en sorts inofficiell barnfabrik, det görs ungar där hela tiden, så jag vet inte om det räknas.

4. Dog någon som stod dig nära?
Min storebror.


5. Vilka länder besökte du?
Oj. Ungern, Danmark, Grönland, Belgien, Rwanda & Uganda. Fast Belgien och Rwanda räknas nog inte riktigt eftersom jag inte bajsade i de länderna. (En av mina kurskamrater säger att för att det ska räknas som att man har varit i ett land, så måste man bajsa där.)

6. Är det något du saknar år 2010 som du vill ha år 2011?
Harmoni, både i min kropp och i min vardag. Men sen vill jag dubbla antalet skratt under 2011. Det är liksom en utmaning. Till mig själv. Jag utmanar er också! Mer skratt!

7. Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas?
Vad det är svårt att komma ihåg datum såhär i slutet på månaden, slutet på året. Jag kommer aldrig glömma dagen min bror dog, den 20 juli. Inte heller kommer jag glömma min 21-års födelsedag. Jag kommer inte heller glömma den 26 november då jag såg en ele-fucking-fant på safari i Uganda.

 

Elefanter i Queen Elizabeth Park


8. Vad var din största framgång 2010?
Jag vill inte skryta va, men jag… Öh. Jag vet inte.

9. Största misstaget?
Jag sysslar inte med misstag. Eller, jo, det gör jag, men jag vill inte se dem som misstag. Lärdomar är ett bättre ord. Och ack, av dem finns det många. Till exempel har jag lärt mig att man inte bör chansa på

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inget mer än sådana envetna förkylningar som inte har bättre för sig än att göra livet surt för en svenskimå. Sen fick jag ju svinkoppor också, som ni vet. Det var inte roligt.

11. Bästa köpet?
Om jag hade varit lite trist nu hade jag sagt att lägenheten var det bästa köpet. Men det gör jag inte. Jag säger istället att mina resor är värda sina pengar.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Resan till Uganda. Herrejisses vad pengar det gick iväg totalt, men OJ vilka upplevelser!

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Oh ja. Jag är en glad person.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2010?
Oj. Jag har ju inte koll på alla de där balla ”innelåtarna”. Jag vet faktiskt inte heller om någon låt är speciellt 2010 för mig. Pass.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag vet inte. Det här är en konstig fråga. Allting är ju relativt. De stunder när det har varit trist har det i år varit VERKLIGT trist, men jag har ju haft det bra också.

 

Jag såg ju glad ut så det måste jag ha varit


16. Vad önskar du att du gjort mer?
Man kan ju önska.. Jag önskar verkligen att jag hade pratat med min storebror mer. Att jag hade ringt till honom den där natten när jag vaknade och tänkte på honom.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Stört mig på folk. Alltså, folk är experter på att vara störande, men det är tråkigt att jag ska lägga så mycket energi på att störa mig på nötter där ute i världen.

18. Hur tillbringade du julen?
Med 4 kusiner, en faster, en blivande-kusinfru-to-be, tre ungar, en anka på bordet istället för den där Kalle-typen på TV, med kärlek och julegröt. Julegröt med körsbärssås. För så gör man här. (Fast körsbärssåsen glömdes bort att handlas, så vi höftade till en jordgubbssås istället. Mycket gott.)

 

Julegröt med jordgubbssås


19. Blev du kär i år?
Det blev jag..


20. Favoritprogram på TV?
Lista här.

21. Bästa boken du läste i år?
CHOCK. Eller 100-åringen. Eller faktiskt Obamas bok som heter ”Min far hade en dröm”. Inte för att den var sjukt bra, men mest för att jag kände igen mig mycket i Obamas sökande efter sin identitet som afroamerikan i USA eller afrikan på Tanzinianska slätter. Det är inte lätt att vara svenskimå heller, I tell you. Okej, för att vara helt ärlig - Nu fick ni nyss en lista på de tre senaste böckerna jag läste. Jag MINNS inte alla böcker jag har läst.


22. Största musikaliska upptäckten?
Vampire Weekend. Kanske. Jag VET inte. Pass.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
En trevlig födelsedag. Det fick jag.

 

'

Födelsedagstårtan

25. Något du önskade dig men inte fick?
Alltså. Jag önskar mig ju liksom alltid världsfred, men det är fanken ingen som kan ta sig samman och fixa det.

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2010?
Det står här.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Säkert. Men varför i all världen skulle jag spekulera vidare i den frågan?

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2010?
Vänta lite. HAHAHA. Jag har ingen ”stil”. Jag har kläder. Men om ni måste veta så var det som vanligt klänningar och inga byxor. Klänningarna blev kanske lite flickigare. Vet inte. Nästa fråga.

 

Min "stil?"


29. Vilken kändis var du mest sugen på?
Får man ta med de döda? Om man får det så är det Heath Ledger. Alltid. Om det inte är det så kan jag tänka mig till exempel Max Ryan. Fast han är lite gammal. Hm. Jag vet inte. Alla snygga människor typ. Äsch jag vet inte. Pass. JOHHNY DEPP?!


Hörni, det var mitt 2010 i 29 punkter. En ruggigt lång lista. Hoppas ni orkade läsa hela. Om inte, så skrev jag nyss årets längsta blogginlägg som ingen gillade för att det bara var massa strunt. Det vore lite trist faktiskt.

Mitt liv i listor | |
#1 - - AnnaWK:

Klart vi orkar läsa! Jag har heller ingen stil, jag har också bara kläder ;)

#2 - - Roos:

När du skriver så bra så orkar man alltid läsa ;)

#3 - - Britt:

Ett händelserikt år måste jag säga att du haft. Ha ett gott slut på 2010 och ett gott nytt 2011.

#4 - - Banana:

Jag uppskattar alltid en lista, själv fyller jag i denna varje år, har dock inte hunnit ännu, men snart så...

Upp