På påsk är det gula naglar som gäller och så är det bara

Nu är det ju påskvecka och ni som har hängt här tidigare år vet att det betyder gula naglar. Som 2011 till exempel. Och 2012.
 
Igår försökte jag mig på det där med gult nagellack igen. Första försöket blev misslyckat pga jag är klantig och smetade ut det överallt så jag fick ta bort allting och måla om. Andra gången målade jag med stor precision men upptäckte att det sabla nagellacket vägrade att torka! Och där stod jag alltså, 10 minuter innan gästerna skulle komma, med blöta naglar och inga byxor = panik.
 
Så John fick snällt klä på mig mina stortajta jeans medan jag stod med händerna rakt ut och hjälpsamt skrek instruktioner till honom: "Draaaaa! Ta iiiiii!", "Knäpp knappen!", "Dra upp gylfen!" osv. Vad ska en stackars flicka göra liksom? Men trots alla försiktighetsåtgärder råkade jag förstöra allt IGEN. Bara att ta bort.
 
Men nu är det ju det här med att det är påskvecka och då SKA jag ha gula naglar. Så klockan halv 8 i morse var jag på Ica Maxi och köpte nytt nagellack. I en tredje gul nyans.
 
Denna heter "Bananas!" från Isadora. Men jag är inte riktigt nöjd så jag ska nog på jakt efter en ny gul... Skam den som ger sig.
I huvudet på My | |
#1 - - Sofia - ett bättre du:

Snyggt! Och vilken passande färg nu till påsk :):

Svar: Har ett nytt lack nu :) Men tack va!
Myaraq

Upp