Lite om Candy Crush

 
Nu är jag sent på bollen igen men alltså nu vill jag prata om Candy Crush.
 
Jag har undvikit det spelet på grund av att jag hade en känsla av att jag skulle bli manisk, precis som jag blir med alla andra spel. (Kommer ni ihåg när jag spelade Rumble? Jag trodde det skulle ta knäcken på mig!) Men för några veckor sen var en kompis hemma hos oss. Han spelar Candy Crush och tjatade lite om det och så föll det sig liksom så att vi skulle "testa lite". Bara testa alltså.
 
Och nu har jag "testat lite". Och alltså. Ni vet den där peppiga, bra känslan man kan få för saker och ting i ens liv? Man tänker att det här kommer vara bra för mig, att det kommer föra med sig något gott och glädje och göra mig lycklig och sådär? Den känslan i alla fall, den har jag inte för Candy Crush.
 
Det här spelet för inte med sig minsta lilla bra. Igår låg jag i soffan och tjurade för att jag bara inte klarar en jävla bana. Och det blir inte roligare av att jag får ligga och lyssna på hur Candy Crush-gubben berömmer John som klarar bana efter bana: "Tasty! Sugar Crush! Divine!".
 
Äsch. Skitspel.
 
I huvudet på My | |
#1 - - John:

Haha :)

#2 - - pelle:

Jag fastnade också. Så klart. Men så kom man till bana X och var antingen tvungen att pröjsa för att fortsätta eller koppla till FB. Fuck that och så tog jag bort appen. Det är inte svårare än så, My! Ba' gört!

Svar: Man kan lura systemet och förpesta livet för andra genom att spamma Facebookvänner. Vad gör man inte för egen vinning?
Myaraq

#3 - - AnnaWK:

Har varit fast på level 147 i en vecka nu :(

#4 - - Anonym:

Kom in på din blogg av en ren slump och såg att du är (halv)grönländsk! Fan vad coolt måste jag säga :D Nu blev man jättenyfiken på din bakgrund..så, om du orkar/har lust att svara; var är dina föräldrar i från? vilka språk pratar du? var är du född & uppvuxen? Trivs du i Sverige? Jag kollade hastigt igenom din kategori frågor & svar, har du & dina bröder samma pappa & samma mamma? Ni ser så olika ut hehe... :) Ursäkta att det blev så många frågor!

Svar: HEJ! Vad kul att du har hittat hit :) Svar på frågor ska du absolut få! Min mamma är grönländska, min pappa är svensk. Jag pratar svenska, danska, grönländska (och engelska förstås!). Jag är född i Sverige, men uppvuxen på Grönland. Flyttade till Sverige 2001. Mina bröder och jag har inte samma föräldrar. Min äldsta bror och jag delar mamma. Min andra bror var adopterad. Kul med frågor!
Myaraq

#5 - - Sonja:

Jag ligger alltid 6-12 månader efter med "nya härliga spel" som folk spelar. Just nu är jag helt inbiten på Ruzzle. Har fått ta bort det några ggr pga överdos. Men får ständiga återfall. Innan det var det wordfeud.

Vet inte om jag klarar att hantera även candy crush. Undviker det. Går runt det. Ser jag någon som "gett liv" på facebook tar jag bort hela facebookkontot.

Svar: Ruzzle höll totalt på att förstöra mig. Jag fick åka till Kina i tre veckor för att rehabilitera mig ifrån det. Tror du gör helt rätt i att undvika Candy Crush, jag önskar jag hade varit stark nog att stå emot.
Myaraq

Upp