Ett nyårslöfte

Jag är inte så bra på det här med nyårslöften. Det brukar oftast bli något enkelt i stil med "i år ska jag dricka mer vin" eller "i år ska jag hänga upp fler än en adventsstjärna i samma fönster" men nu har jag kommit på ett löfte som faktiskt kräver en del ansträngning från min sida.

Ett nyårslöfte för 2011: Jag ska skaffa en blomma till mitt som ska överleva till 2012.

Det kanske låter löjligt, men tro mig - för mig är detta en ganska big deal. Jag är nämligen expert på att ha ihjäl blommor. Det spelar ingen roll om de är tåliga och inte kräver så mycket, de dör ändå.

En gång fick jag en garderobsblomma. "Den KAN inte dö, My. Det är omöjligt!"
En annan gång brann min kaktus upp...

Så vi får väl se hur det går med det här nyårslöftet. Jag ska klura i vilken sorts blomma jag ska köpa och så återkommer jag.

Det här en (köttätande?) blomma som bor i Uganda. Den ska nog vara glad att den inte bor hos mig.

I huvudet på My | |
#1 - - Miiqa:

Skitenkelt. Du skaffar en plastblomma. Inte ens du kan ha ihjäl en sån, gulle <3

#2 - - julia:

jag har lyckats döda några bambupinnar som man kan köpa på ikea du vet? trodde inte det gick det heller...

#3 - - Emma says style, love & rock and roll.:

haha skulle jag aldrig klara.

har dock ett nyårslöfte i år. börja träna så att jag kan äta mer onyttigt, röka och dricka mer... ehrm... äsch. men träna i alla fall. och jag håller det fortfarande, sådär två veckor efteråt. hihi

#4 - - anne:

Köttätande? Den ser litet orkidélik ut...



Jag har hållit liv i några krukväxter sedan i... förra året någon gång, så kanske lär du dig tills du fyller 50 iaf!!! :)

#5 - - NAISY- Anna i landet Upp och Ner:

Kör fullt ut! Köp den absolut ömtåligaste blomman du kan hitta, det kanske funkar med omvänd psykologi!

#6 - - Britt:

På jobbet har vi ett skott av en philodendron som lever i ett glas och den är ofta utan vatten...men den lever och frodas på en hylla mitt i rummet. Den skulle du ha!

#7 - - s's m:

jag röstar också för plast =o) - och här i arktis liksom... vi b-e-h-ö-v-e-r inte sånt. På Lene-mi har de fin-fina snittblomster i plastic. Och på Nivi.

Upp