Glöggprojektet

Nu har vissa av er läsare frågat hur det går med glöggprojektet.

Det går bra! Vi har tyvärr haft en seg period den senaste veckan där vi inte har hunnit glögga alls, men det ska vi ta igen!
Men hittills har vi hunnit med dessa godingar:

"Vanliga" Blossa 2,25 %, Dufvenkrooks Chili & Choklad, Dufvenkrooks X-mas Special. Dufvenkrooks Blåbär & Lingon, Dufvenkrooks Hjortron, Kullamust Äppelglögg, Blossa Apelsin (+Blossa vitvinsglögg som inte finns med på bild.)


Näste glögg till smakning förväntas bli en saffransglögg som vi har mycket höga förväntningar på.

 

Har ni druckit en kalasgod glögg som ni vill tipsa om?

I huvudet på My | |
#1 - - Hääna Banääna:

Ja! Årets Blossa glögg, Clementin, är skitgod! Lite farlig dock, tror det var 15%.. Den ska helst drickas kall (jag provade aldrig varm eftersom de sade att den skulle drickas kall), trots att det känns lite fel, men den är farligt god!

#2 - - Petter-Nicklas:

Jag brukar plocka in lite snö med hundbajs i och låta den smälta. Riktigt yummie när man gjort sig av med alla fördomar.

#3 - - Gun:

Vad gott. Och vad roligt att prova olika sorter. Jag får inte dricka alkohol på ett tag, så jag får vara utan. Alkoholfri är ju inte så god.

#4 - - Emma says style, love & rock and roll.:

ooh, jag kan ingenting om glögg. SÅ dessa tester behövs! :D

#5 - - justdidit:

Tack, vad go' du är:). Erkänn, det var mest för min skull som du uppdaterade glöggtestsstatusen?:) När jag var i budapest så var det så mysigt att gå runt med sin glühwein, fast i Sverige går man ju runt med glögg istället! Tror jag ska sälja glögg under vinterledigheten. Det kommer gå åt som smör i hett solsken eller nåt!

Upp