Dreamteams mål i december

Dreamteamet (jag & Björn) har dedikerat december till att träna oss själva till fullfjädrade glögg-konnässörer.

Vi ska alltså smaka oss igenom hela december för att kunna kalla oss glöggexperter i slutet på månaden.


Obliga-frekkin-toriskt glöggtillbehör


Hittills har vi betat av Dufvenkrooks Blåbär & Lingon, Dufvenkrooks Hjortron samt Kullamust Äppelglögg.

Har ni något tips på en dundrandes god glögg?
I huvudet på My | |
#1 - - Lisa:

När kommer recensionerna?:-)

#2 - - Myaraq:

LISA: Om tillräckling intresse finnes kan jag recensera glöggarna här :D

#3 - - justdidit:

Glögg är gott, men jag tycker du är lite väl ambitiös nu:)...

#4 - - Ellis:

Jag har alltid haft lite förkärlek till glögg - vet ej varför. Sååå gott är de ej.

#5 - - Hagstrand:

Linneas ungerska specialglögg, det är en glögg med bett i, begränsad utgåva! (finns 1 liter i hela världen!)

#6 - - Natalie - It's all about attitude:

vilken söt blogg du har :)

ta hand om dig! puss

#7 - - Gun:

Åh jag älskar glögg! Jag vill gärna läsa rescension av de ni provar, men jag har inga tips på någon speciell. Vi brukar köpa Blossa vinglögg.

#8 - - Louise - Ur mitt eget perspektiv:

Ja, blir du inte expert så kanske du bli glöggfyllo?

Som vid varje år tappar behärskningen när du får syn på glögg. Hoho!



Puss

#9 - - Louise - Ur mitt eget perspektiv:

Tack! Nu känns det lite bättre att hänga ut honom. ;D



Puss

#10 - - Britt:

Jag dricker ju bara saftglögg.



Jag kan dock rekommendera Muddus Hjortronglögg från Gällivare. Finns att beställa på systemet. Jag har druckit den alkoholfria men den ska visst vara ännu bättre med alkohol.



Mannen rekommenderar nog Konjaksglöggen från Systemet. Vet ej vad den heter.



Eller koka egen. Recept:

http://www.coop.se/includefiles/MODULER/CCMS/show_page.asp?iMappeID=180&sSideNavn=Recept+kort&iOpskrift=40366

#11 - - becca:

Kan starkt rekommendera kiviks lättglögg med smak av "tranbär,chili och ingefära" , MYCKET fräsch!

Upp