Det sägs ju att smarta människor läser mycket men jag börjar undra faktiskt

Förra veckan tog min faster hit fyra flyttkartonger som blivit kvar efter jag flyttade hemifrån. Jag hade glömt vad som fanns i men de visade sig innehålla böcker. Ganska många böcker. Tvåhundrafyrtiofyra (244) stycken för att vara helt precis. Dessa böcker satt jag alltså hemma i mitt flickrum och sorterade ut som mina "absoluta favoritböcker" bland alla de tusentals(?) böcker jag hade som tonåring. Runt 800 böcker från mitt personliga bibliotek hamnade på antikvariat och loppisar men dessa skulle jag tydligen prompt ha kvar. "OK."

 
Nu sitter jag alltså här och tittar på alla dessa böcker om kärlek, mysterier, familjer, äventyr, sjukdomar, andra världskriget, tonårens förändringar, hämndlystnad etc etc etc.. Och jag kan inte hjälpa att undra vad mitt tonårsjag egentligen hade tänkt att mitt vuxna jag skulle göra med de här böckerna?

Vad tänkte jag egentligen? Eller hade jag huvudet så fullt av böcker att jag inte kunde tänka?

I huvudet på My | |
#1 - - Sonja :

Där är dom ju! Wow! Ni kan ju typ bygga ut huset med dom där!

Upp