Etthundra frågor och lika många svar

1. Hur gammal är du om fem år? 30 himla år gammal. Och tre månader.

 2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Eh. Räknas min hamster även om han bara sover?

 3. Hur lång är du? 160 cm.

 4. Vilken är den senaste filmen du sett? Oj. Det minns jag inte. Alltså senast jag såg en HEL film utan att fippla med annat var när jag såg The Mazerunner på bio. Annars är jag bra på att se bitar av filmer pga grejar med tusen andra grejer samtidigt.

 5. Vem ringde du senast? Pappa.

 6. Vem ringde dig senast? John.

 7. Hur löd det senaste sms:et du fick? “DittVal.Info. Väljarundersökning: Tror du Stefan Löfvens (S) regering klarar att regera Sverige hela mandatperioden? Svara JA/NEJ eller VET EJ. Tack.” Jag svarade ja.

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Whatsapp <3.

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Skilda.

10. När såg du senast din mamma? I somras såg jag en glimt av henne, annars är det tre och ett halvt år sen.

 11. Vilken ögonfärg har du? Bruna.

12. När vaknade du i dag? Första gången vid 03:17. Sen vaknade jag i massvis med omgångar innan jag gav upp vid 7:30 ungefär.

 13. Vilken är din favoritjulsång? Jag kan inte välja. Det känns elakt. Min jullista på Spotify är 15 timmar lång och jag bygger på den varje år.

14. Vilken är din favoritplats? I hela världen? Det mest optimala skulle vara en blandning av Nuuk, Göteborg, Nyköping, Köpenhamn och Kungälv. Och så kanske en liten hint av en vit fin tropisk stand i den blandningen också. Då skulle jag nog bli väldigt nöjd.

 15. Vilken plats föredrar du minst? Sånna där jag måste vara stilla och försiktig på. Eller där jag måste uppföra mig på ett visst sätt. Då vet jag inte vad jag ska göra av mig själv för jag blir så stressad och nervös.

 16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Åh harre guuuuuud. Pass!

 17. Vad skrämde dig om natten som barn? Vad skrämde mig INTE som barn? Spökljuden som kom från under min säng. Min läskiga docka som rörde sig varendaste kväll när jag låg och tittade på den. Mörker. Min bror när han skrämdes.

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? Mitt hopplösa morgonhår. Jag klippte mig igår och frisörer har ju alltid i massa jox och det där joxet förstår varken jag eller mitt hår oss på.

19. Hur stor är din säng? Alltså våran säng är 160 cm men min del av sängen är typ 140 cm... Hehe. Jag tar mycket plats när jag sover.

 20. Har du stationär eller bärbar dator? Båda. Eller alltså jag har en bärbar som jag inte tycker om så jag använder Johns bärbara och stationära. Eller telefonen. Eller ipaden.

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan. Får panik och känner mig instängd av kläder.

22. Hur många kuddar har du i sängen? Det finns tre kuddar i sängen. En till mig, en till John och en som alltid får ligga på golvet.

 23. Hur många landskap har du bott i? Tre tror jag?

24. Vilka städer har du bott i? Stockholm, Dalby, Nuuk, Nyköping, Göteborg, Kungälv.

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Strumpor. Och sockar. Sen tofflor. Samtidigt. 

 26. Är du social? Ja.

27. Vilken är din favoritglass? Nästan vad som helst som Lejonet & Björnen har i sitt sortiment. Eller inte allt, de har väl sån där äcklig romglass? Isåfall får jag begränsa mig till deras Banan&Chokladgladd. Och deras flädersorbet. Och saffransglassen.

28. Vilken är din favoritefterrätt? Kladdkaka kanske? Tråkigt men alltså det är ju så gott.

29. Tycker du om kinamat? Svensk kinamat – ja. Kinesisk kinamat not so much. Det var alltid kladdigt och konstigt och innehöll alldeles för ofta varm slemmig gurka eller nåt annat konstigt. Eller tycker ni kanske det här ser gott ut?

Jag vet inte ens vad det var. Nån sorts risklet med nån sorts pumpaklet.
 

30. Tycker du om kaffe? Ja. Fast med mjölk. Mycket mjölk.

31. Vad dricker du till frukost? Vatten oftast.

32. Sover du på någon särskild sida? På sidan/magen. Med ena armen under kudden. Och så brukar mitt vänsta knä vara någonstans på Johns sida av sängen. Inte sällan rakt i ryggen på honom. Stackaren.

33. Kan du spela poker? Nej. En gång blev jag lite tjejförnärmad för att jag inte blev bjuden till en pokerkväll fast jag inte ens kan spela. Det är rimligt.

34. Tycker du om att mysa/kela? Jag lever på närhet.

35. Är du en beroendemänniska? Hehehehehe ja det tror jag att vi vet vid det här laget.

 36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Ja, min gamla scoutledare.

37. Vill du ha barn? Ja.

38. Kan du några andra språk än svenska? Danska, grönländska och engelska. Och så sjukt pinsam och dålig skolspanska.

39. Har du någonsin åkt ambulans? Nä.

 40. Föredrar du havet eller en bassäng? Bassäng tror jag. Jag vill inte överraskad av tång eller monsterhajar.

41. Vad spenderar du helst pengar på? Vadå helst? Nåt som gör mig glad.

 42. Äger du dyrbara smycken? Nja. Nån halvdyrbar arvering.

 43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Någon av alla miljoner sitcoms.

 44. Kan du rulla med tungan? Ja. Och typ göra vågor med den. Mitt bästaste tungrelaterade partytrick.

 45. Vem är den roligaste människan du känner? Oj den roligaste? Det är elakt att välja. Pass.

46. Sover du med gosedjur? Nä men jag har kvar två av mina gamla gosedjur som min mamma och farmor sydde till mig. Lalle och Ninen heter de och de ligger i ett skåp.

47. Vad har du för ringsignal? Samsungs standardsignal. Det är lite dumt för John har samma så när nån telefon ringer vet ingen av oss vems det är.

 48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Ja min faster kom med ett gäng URGULLIGA små klänningar som hon hade sparat åt mig.

 49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? En liten röd fickkniv med Grönlands flagga på.

 50. Flirtar du mycket? Jag var mycket flörtigare förut.

51. Kan du byta olja på bilen? Antagligen KAN jag väl men jag har aldrig gjort det.

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Nä. Är ny förare och en väldigt försiktig en också pga prövotid och extremt harig personlighet.

 53. Vilken var den senaste boken du läste? Jag läste The Chocolate Run i somras. Jag älskade den för den handlade lika mycket om choklad som om kärlek. Och det är ju typ samma sak i min värld.

Massa bra sådana här klokheter
 

 54. Läser du dagstidningen? Ja ibland men jag blir så himla ledsen av nyheter för det står ju nästan aldrig nåt bra i dem. Bara eländigheter.

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Jag prenumererar på en grönländsk kvinnotidning. Den kommer iofs inte en gång i veckan eller ens en gång i månaden men ändå!

56. Dansar du i bilen? Ja. Pinsamt.

 57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Mix Megapol Göteborg.

 58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Små sneda hjärtan.

 59. När var du i kyrkan senast? På ett dop i våras.

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet? Magister Dahlgren. Han var fantastisk.

 61. Hur länge har du campat som längst i ett tält? 10 dagar!

 62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig? John. Det är alltid John <3 Det här fick jag som fredagsöverraskningsmys för ett tag sedan.

 

63. Vad lyssnar du på just nu? Ben Howards senaste skiva. Den är bra! Tips tips!

64. Har du varit med i tidningen? Ja. Men mest i scoutsammanhang när jag var liten så det är inte så coolt kanske.

65. Vad är det konstigaste du ätit? Friterad gräshoppa. Eller förresten, ni tycker väl att mattak (valhud), torkad torsk, myskoxe, säl och sånt är konstigt också?  Isåfall det.

66. Vem såg dig naken senast? John.

 67. Vad är det för färg på din tandborste? Lila. Men på ett fult sätt.

 68. Hur imponerar man på dig? Alltså jag är rätt lättimponerad. Förra året var jag superimponerad av en lajvare jag träffade på en kräftskiva. Han var liksom den absolut nördigaste jag någonsin har träffat tror jag. Annars räcker det med att liksom vara trevlig eller duktig på nåt. Eller rolig.

 69. Vem ringer du när du är arg/ledsen? John.

 70. Har du någon piercing? Nä. Eller räknas hål i öronen?

71. Din största vinst? Min första 2kg Marabou på Liseberg. Då var jag såhär glad.

 

 72. Civilstånd? Sambo.

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen? Facebook och en drös bloggar. Och 9gag.

74. Är du fåfäng? Lite lagom kanske?

75. Ångrar du någonting du gjort? Ja. Att jag inte hörde av mig mer till min bror innan det var för sent.

76. Hur gammal är din pappa? Han är 33 år äldre än mig. Så jättegammal.

77. Vilket är ditt drömjobb? Åh. Nåt där jag får “rädda världen” lite. Nåt inom miljö och klimat.

 78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till? Nä.. Inte som jag kan komma på just nu.

 79. Vad har du haft för husdjur? Åh. En hund typ. Och nu har jag ju Alvin!

 

 80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig? Jag har svindålig koordinationsförmåga. När jag var liten fick jag stryk i skolan så jag har ett jätteärr på mitt högra ben. Jag är kittlig i handflatorna.

 81. Svär du ofta? Ja tyvärr och jag hatar det.

82. Sverige när det är som bäst? En solig sommarkväll. Kanske med en glass och massa folk jag tycker om.

83. Kan du åka slalom? Alltså jag kunde det när jag var liten men jag har inte provat sen jag typ 11 år. Hoppas det är som att cykla.

 84. Vad har du ätit i dag? Två rostade mackor med varmchoklad. Fick flashback till mellanstadiefrukostarna.

85. Vad har du för utbildning? Bachelor of Science i Geografi.

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med? Skitfråga.

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med? Skitfråga.

88. Vilken är din bästa egenskap? Jag är SKÖJJ.

89. Vilken är din sämsta egenskap? Sjukt dåligt tålamod.

 90. Nämn två historiska personer som intresserar dig? Erik den Röde för han bestämde sig för att göra ett reklamjippo av Grönland på 900-talet och sen vet jag inte.  

91. Saknar du något? Något som i en sak? Nä faktiskt inte.

92. Är det viktigt att fira födelsedagar? Alltså nääää. Jag brukar ju inte slå på stora trumman när jag fyller men i somras hade jag faktiskt en mysig 25-årsfest.

 93. Vad gör dig ledsen? Dåligheter i världen.

 94. Vad gör dig glad? Typ allt som är litet, rosa och gulligt. Eller allt på samma gång!

 95. Har du varit gift eller förlovad? Nej. HINT HINT JOHN!

96. Vad ska du göra i helgen? Jag vet inte. Några kompisar ska flytta så kanske ska hjälpa till med det. Att äta flyttpizzan alltså.

 97. Vad är det knasigaste du gjort? Skulle jag försöka förklara hade ni inte ens fattat ändå.

 98. Vad har du för laster? Choklad antar jag.

 99. Vem är din förebild? Min faster <3.

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor? Njuta av att jag är klar. Och kanske baka danska "rosinboller" om inte jästen har blivit gammal.

Frågor & svar, I huvudet på My, Mitt liv i listor | |
#1 - - MATILDA:

Trevliga frågor! :D Gillar att läsa sånt här.

#2 - - John:

Rolig och fin läsning :)

Jag gillade speciellt fråga 95 ;) Är du förlovad nu förresten?

Svar: Ja. ;)
Myaraq

Upp