Det här med att blogga i realtid och/eller kontinuerligt verkar inte vara min grej riktigt.

Eh.. Hoohoo? Är det någon här?
 
Jag kom precis på att jag har en blogg. Och att jag har lovat mig själv att även om jag faktiskt är ganska så urdålig på att komma ihåg att blogga så skulle jag åtminstone blogga en gång i månaden (jag vet, sjuka krav jag har på mig själv va?) men inte ens det har jag lyckats hålla. Senast var visst i juli. Nu är det oktober och alldeles snart november. Fy mig!
 
Så. Snabbuppdatering på vad som har hänt då? Jag och John var på Grönland i två veckor i juli. Det var alldeles fantastiska veckor av familjeträffar, långa mysiga promenader, båtturer och så vidare.
 
Midnattsutsikt, dagsutsikt, John & jag, min mosters lilla sommarstuga långt inne i fjorden
Lupiner som min farmor har planterat i en fjord, Kolonihamnen i Nuuk från två vinklar och så mina favoritblommor i hela vidaste världen.
Mina kusiner, jag och min kusin äter torkad torsk, John blåser bubblor, John får snabblektion i att rensa torsk
 
Sedär. Nu är ni uppdaterade på juli månad och det får räcka så. Resten av tiden från augusti tills nu har varit ganska händelselösa så det tycker jag vi skippar. Finns ändå inga fina bilder att visa. Fast en vet ju aldrig! Kanske överraskar jag och uppdaterar er om det om några månader.. eh...eller år...
I huvudet på My | |
#1 - - FREEDOMtravel:

Fina bilder! Jag skulle gärna besöka Grönland nån gång! Lite kuriosa är att jag faktiskt guidat några gånger på Etnografiska museet på en utställning som hette "Fångstkultur i Norden" (för typ evigheter sen) och då pratade jag ju bland annat om Grönland. Just då var jag väl lite påläst, men annars kan jag inte så mycket om Grönland. Däremot har jag bott både på Island och Färöarna :)

Svar: Åh spännade! I somras var vi faktiskt på nationalmuseet i Nuuk och då hade de en extrautställning som sälen och vad fångsten av den har betytt för inuiterna. Färöarna skulle jag gärna åka till någon gång. Och Island kan jag gärna besöka igen, det var fint där.
Myaraq

Upp