Om ni någonsin ska engagera er i miljöfrågor så engagera er i chokladfrågan

Idag är det den Internationella Chokladdagen. Imorse visste jag inte om det men nu har den trettonde september plötsligt gått och blivit den allra viktigaste dagen jag vet.
 
My <3 choklad
 
Och speciellt viktigt blev det när jag läste på Supermiljöbloggen att självaste existensen av choklad hotas av klimatförändringarna. Såhär va: om det blir för varmt kan det bli svårare att odla kakaobönor. Och förutom att det är katastrofalt för de bönder som försörjer sig på odling av de här magiska bönorna så handlar det faktiskt om choklad här. Liv och död och choklad.
 
Så! Om du inte tidigare har brytt dig speciellt mycket om klimatfrågor innan så är väl det här anledning nog att börja göra det?
 
Rädda planeten, rädda chokladen!
 
 
I huvudet på My | |
#1 - - Sonja:

huuu! jag vet inte om jag kan göra så mkt mer. Förutom att flytta till landet och bli oberoende av plastförpackningar förstås! *fortsätter kämpa för chokladen*

Svar: JA! Bra Sonja!
Myaraq

#2 - - Queen Tiara:

Läste bara första stycket och blev så upprörd att jag inte kunde fortsätta... Du menar alltså att jag gick runt och trodde att det var fredag den 13:de när det egentligen var chokladdagen!?? Fattar du hur mycket bättre den dagen hade kunnat bli?? x( Jag är så besviken. Och nu är det ett helt år kvar tills jag får äta choklad. Eller jag menar.... ;O

Svar: Nejdå! Jag tänker nämligen såhär: på chokladdagen är det den enda dagen på året som man m å s t e äta choklad. De andra dagarna får man såklart äta choklad hur mycket man vill.
Myaraq

#3 - - Queen Tiara:

Haha det låter bra! Du får påminna mig lite tidigare nästa år då, så jag är förberedd! ;)

#4 - - Britt:

Nu kan ju jag leva utan choklad...ja ni behöver inte lyncha mig...jag kommer kämpa för chokladen jag också. Hur skulle jag kunna stå ut att leva på denna jord om ni alla hade chokladabstinens?

Upp