Om kindpussar

Hej, jag heter My och jag gillar inte kindpussar. Fast jag har ingenting emot pussar i sig, tvärtom! Jag är en riktig pussgurka men det är det här med att pussa främmande folk på kinden som hälsning jag inte gillar.
 
För det första vill jag inte pussa främlingar eller tvingas pussa folk jag kanske inte ens tycker om.
 
För det andra så vet jag inte när jag förväntas kindpussas.
 
För det tredje så vet jag varken på vilken sida av ansiktet jag förväntas börja puss eller ens om det är en, två eller kanske tre pussar som krävs. Det är ju olika i varenda himla kindpussarkultur! Och jag lär mig aldrig någonsin vilken kindpussarkultur som har vilket antal pussar.
 
Och så blir det liksom kaos för jag överanalyserar och fintar huvudet fram och tillbaka innan jag till slut klaskar dit en puss någonstans. Alltså jag blir så himla stressad att jag typ får panik och slänger upp armen och ba "HIGH FIVE" istället. Som en sorts överslagshandling. (Det brukar bli jättekonstig stämning då.)
 
 
I huvudet på My | |
#1 - - Sonja:

En gång lärde jag känna en tjej på folkhögskolan som gav mig kindpussar. Jag blev helt perplex och tänkte "shit hon har blandat ihop mig med en SÅN DÄR tjej". Alltså en sån där outgoing pussig och kramig person. Det har aldrig inträffat tidigare i mitt liv och ej efter det heller. Hon måste ha varit värdelös på att läsa av folk.

Svar: Ja men visst finns det sådana tjejer? Som, totalt opåverkade av medfödd kultur, går omkring och pussar andra kindpuss-skygga människor som om det vore okej.
Myaraq

#2 - - Banana:

Haha, det är ännu värre när antalet kindpussar varierar INOM en kindpussarkultur. I Gaza (där man tackochlov bara kindpussas med andra kvinnor) varierade det mellan det normala enpåvarjekind som jag är van vid från Spanien, till upp till fyra pussar på olika kinder, alternativt en på ena och fyra snabba på andra. Herre Gud vad förvirrad jag var!

Fast min värsta kindpussar-relaterade grej var nog den där gången en jätteförkyld kvinna i Spanien just torkat näsan med handen och sedan skulle hälsa på mig med orden "Jag kindpussar dig inte idag, jag vill inte smitta dig, vi tar i hand istället." Eh? Vet hon inte att kindpussar faktiskt sägs vara mer hygieniskt? Speciellt faktiskt om man torkat snor med handen!!

Svar: En på ena och fyra snabbt på andra? Åh harre, jag hade fått panik och med all säkerhet gjort nåt dumt.
Myaraq

#3 - - clara:

dör ändå på hur jäkla snygg du är på bilden. *kindpuss*

Svar: PUSS PUSS PUSS
Myaraq

Upp