Bara det att Willy Björkman är covergirl säger ju nästan allting

Vi har ju bott i vårat nya hem nu ett tag. Det är mycket som är nytt nu. Till exempel vår "coffee table-litteratur".
 
Det är nämligen så att tidningar och tidskrifter med rubriker såsom "Vi i Villa" och "Ny i Villa och Radhus" har börjat dyka upp hemma hos oss. Och inte nog med att de på magiskt vis uppenbarar sig i vår brevlåda, de letar sig in i hemmet och hamnar på lite olika ställen. Som till exempel vid köksbordet.
 
Här om dagen kom jag på mig själv med att på allvar sitta och läsa en artikel som bar rubriken "Så fungerar en värmepump". Alltså?! Vad hände med Elle och Cosmopolitan? Mina tjejtidningars olika tester av foundations har bytts ut mot test av flismaskiner (vad är det ens?) och artiklar om vad man ska tänka på när man byter fönster. De olika små insändarna handlar inte längre om sex, smink eller vännineförhållanden utan ROT-avdrag, hur man på bästa sätt bygger saker av lastpallar eller allsköns husmorstips (som märkligt nog alltid verkar innehålla citronsaft och / eller ättika?).
 
Alltså. Ja. Nej. Jag vet inte ens vad som händer. Men imorgon tänker jag gå och köpa Elle igen. Det finns ändå gränser för hur mycket en liten eskimåflicka behöver veta om trädgårdsslangar och energisnåla golvvärmelösningar.
 
 
I huvudet på My | |
#1 - - AnnaWK:

Och vinäger! Glöm inte vinäger! Har fortfarande inte fattat vilken sorts vinäger det är alla använder till ALLT och JA jag har på allvar stått och glott i vinägerhyllan "för det kan ju vara bra att ha hemma". Men än så länge har jag bara kommit hem med äppelcidervinäger (vad jag nu ska med det till och jag tror inte det är det de menar...)

Upp