My - den yngsta pensionären i världen?

Sedan ett tag tillbaka har jag blivit jagad från höger och vänster av folk som tjötar om mina pensionspengar. De mailar och ringer och frågar om jag har placerat dem och isåfall var och om jag vet vad som händer med dem och om jag "har funderat på hur du vill att din pension ska vara".
 
Jag förstår inte vad som händer? Är det här vanligt att bli totalt nerringd om sån här skit när man är ungefär 24 år och 4 månader? Sitter alla pensionsspararmänniskor och väntar med almenackorna i högsta hugg och bara "NU ÄR SVENSKIMÅFLICKAN REDO! FÖRENA ER, RING, TJATA!" och så gör de det ungefär samtidigt allihop?
 
Eller har det här på något sätt med att göra hur mitt liv har utvecklat sig den sista tiden? Med radhuset och sånt där? Jag kan ju erkänna att det är lite.. "lugnare" tempo nu för tiden, men inte är jag väl pensionsmogen riktigt ännu? Bara för att jag råkar sova lite middag och baka lite småkakor och föredrar ...
 
PS: Ja, det är sant att jag har gått och lagt mig innan klockan 21 två dagar i rad men JAG ÄR TRÖTT, OKEJ?!.
 
PPS: Okej att jag har köpt förnuftiga skor (gummistövlar) men DE ÄR FAKTISKT ROSA, OKEJ?
 
"Det var ju bara ett litet tag du var en liten tösasnutt bara" säger PappaMy.
I huvudet på My | |
#1 - - Tröttheten:

Jag får massor av pensionspapper. Jag lägger dem i högar och sen råkar jag kanske slänga dem. Jag vet inte så noga.

Kände mig för övrigt som en pensionär när det visade sig att jag var NÄST ÄLDST i föräldragruppen på BVC. Jag hade ju tänkt vara den unga och fräscha morsan, men icke.

Svar: Men vem LÄSER dom? Alltså vem under typ 30 gör nåt med de där papprerna? Jag har hetsläst ikapp din blogg nu och omdömet lyder: du får inte sluta blogga.
Myaraq

#2 - - Julia:

Försäkringsbolagen räknar inte med att du har något kapital att lägga undan till pension eller att du har en tillräckligt stor hög med pengar för att omplacera förrän tidigast vid typ 25. Och! Eftersom jag jobbar i branschen 😛 måste jag ju slå ett slag för att du ser över alternativ för privat pensionssparande, din PPM och eventuell tjänstepension som din arbetsgivare avsätter till dig. Visste du att du har ett privat pensionssparande så får di tillbaka de pengar du avsätter däri (upp till 12 000kr)?

Puss och kram fina du (ring om du vill att jag ska tråka ut dig med ännu mer om denna djungel 😄)

Svar: Eh. Jag får nog ringa dig, tror jag.
Myaraq

Upp