Rosa saker är bra. I synnerhet om de glittrar.

Imorse kom jag alldeles för tidigt till jobbet. Det gör jag alltid men istället för att gå upp och sätta mig vid datorn styrde mina ben iväg mig från dörren till mitt jobb. Först förstod jag inte vad som höll på att hända men efter några minuter insåg jag vart jag var på iväg. Mina ben hade bestämt sig för att gå till Ica Maxi och jag fick snällt bara följa med.
 
Väl framme på Ica Maxi började jag gå omkring och titta lite, utan att ens veta vad jag tittade på. Det första jag lade märkte till var en nästan exakt likadan solstol som jag och John köpte i helgen. Fast med den mycket viktiga skillnaden att de solstolarna som står hemma på vår balkong inte alls är rosa som den jag stod och trånade framför på Ica Maxi.
 
 
Besvikelsen bar mig vidare till köksavdelningen där mina ögon genast föll på en rosa slickepott som jag omedelbart förälskade mig handlöst i. Jag tog det som ett tecken på att jag nog alltid velat ha just en sådan.
 
 
Den rosa slickepotten fick följa med till nästa avdelning mina ben bar mig till. Den med smink, hudvård och sådär. Där fanns det något som fick min uppmärksamhet. Nämligen ett smakprov vad nagellacksmodet föreskriver just nu. Och återigen drogs min hand till något rosa. En liten flaska med något som inte bara var rosa, men rosaglittrigt. Åh vad jag är glad att modet tillåter mig att ha rosa naglar, precis som jag hade när jag var 10 år.
 
 
Alltså. Jag vet inte alls vad som egentligen hände mig här till morgonen? Men jag tolkar det som att jag crejvar rosa saker just nu. Och avokado, för en sån köpte jag nämligen också. Trots att den är grön.
I huvudet på My | |
#1 - - Magnus:

Det är läge att bli lite orolig om avokadon är rosa...

Svar: Ja. Och speciellt om den dessutom glittrar.
Myaraq

Upp