Sen att jag har vantar på mig behöver vi inte prata om

Som några av er kanske vet så börjar våren alltid 1:a mars enligt min tideräkning och inte en sekund senare. Jag struntar fullständigt i vad SMHI kallar meteorologisk vår, för de bestämmer inte över mig och min vår. 1 mars = vår och så är det bara.

Men! I år har min personliga vår dock blivit lite försenad på grund av en släng influensa (jag trodde jag aldrig någonsin skulle bli feberfri igen) och alldeles för många flyttkartonger (hur himla mycket saker kan en liten eskimåflicka äga egentligen?!). Men nu! I morse tog jag på mig nya vårjackan och gamla Conversen. Och det, mina vänner, det betyder att det är VÅR!

 

I huvudet på My | |
#1 - - AnnaWK:

Vart tänker du ta vägen med de flyttkartongerna egentligen?!

Svar: Jag flyttar till landet.
Myaraq

Upp