"Once you go white you spiller ner dig fullständigt". Sant ordspråk.

Jag har sällan på mig vita kläder. Extremt sällan faktiskt. Det finns en anledning till det förstår ni. Jag spiller och tappar nämligen saker och sådär mest hela tiden. Och kaffe är en av de största farorna när det är ljusa tyger inblandat. Det vet ju alla.
 
Det tog mig ganska så exakt en timme att fixa ett fräckt brunt mönster på linnet. Personligt rekord, skulle jag nog nästan säga. Inte för att det är speciellt länge, men för att jag mirakulöst klarade mig igenom frukosten (gröt med hallon och blåbär) utan bäriga färgglada katastrofer. Men sen när jag övermodigt skulle dricka kaffe gick det åt skogen. Såklart.
 
Nä. Vita kläder är nog ingenting för mig faktiskt.
 
Undrar om jag kan lura i någon att ljusbruna, sporadiskt utspridda, svagt kaffedoftande fläckar är "det nya" i modeväg?
 
Inte? Nähä. Okej. Men jag är glad ändå.
I huvudet på My | |
#1 - - Freedomtravel:

Hehe, jag älskar vitt och spiller jämt! :) Idag hade jag en vit tröja och så lassade jag upp massor av superröd rödkål (vet inte vad de gör med den men den är verkligen röööd) som jag älskar och som de serverar på vårt lunchställe. Först när jag satte mig insåg jag misstaget... Men jag har lärt mig efter alla år hur det brukar gå, så jag sköt helt enkelt salladstallriken åt sidan och slängde salladen sen. Tyvärr, det blev inga grön(röd)saker idag...

Svar: Åh! Impad av att du kom ihåg att du måste vara försiktig. Hade jag aldrig lyckats med.
Myaraq

#2 - - Banana:

Det är ju jättekonstigt, för när man har andra färger så spiller man ju inte. Det måste vara att man blir nervös av att ha vitt och därför klumpigare. Eller?

Svar: Eller så ser man inte att man har spillt ner sig om man har svarta kläder? Eller kanske en kombination?
Myaraq

Upp