Bloggvärldens undergång?

Vad är det som händer med bloggvärlden egentligen? Är det det gamla vanliga "nu-är-det-sommar-och-sol-så-vi-äter-glass-istället-för-att-bry-oss-om bloggar" eller håller bloggvärlden faktiskt på att dö ut lite?
 
Min blogg känns ju.. Inte helt död, men iallafall dödsjuk. På gränsen till döende. Det är ju inte så värst mycket liv här inne, varken från er eller från mig. Och det ena ger ju det andra, för när inte ni kommenterar har jag ingen riktig lust att skriva nya inlägg för det känns ärligt talat... pinsamt. Jo men faktiskt! Det är lite pinsamt när jag klickar in här och ser att absolut noll (0) personer bryr sig ett endaste litet dugg om vad jag har skrivit. Jag får liksom inte ens spam och DÅ vet man minsann att man har sjunkit långt, långt, långt under bloggradarn.
 
Så.. Vad är det som händer? Håller bloggvärlden på att dö? Är det en bloggkalyps på gång eller är det bara min lilla blogg som håller på att dö? Vill ni att min blogg ska döden dö? 
 
 
I huvudet på My | |
#1 - - Astarkvedja:

Det er det samme her! Nesten null innlegg på bloglovin fra bloggene jeg følger – oppdateringene er mer kvartalsvis enn daglige – og jeg kan ikke huske sist jeg fant en ny blogg som virka verdt å følge. Jeg har vekket min fra dvalen, men det virker vanskeligere enn før å finne noe å skrive om. Når man ikke føler seg som del av en aktiv bloggsfære lenger, er det som om hvert innlegg plutselig må ha en større egenverdi, og det gir prestasjonsangst. Men jeg har virkelig savna bloggen din, selv om jeg kanskje har vært litt dårlig på å kommentere, så jeg håper virkelig du fortsetter!

Svar: Jag har saknat din blogg med! Men jag känner igen mig i känslan av att ha lite presationsångest inför varje inlägg. Jag blir aldrig nöjd och eftersom jag inte alls har samma kommunikation med läsarna (om jag ens har läsare?) så blir det ännu svårare att formulera inlägg.
Myaraq

#2 - - AnnaWK:

Men eller hur?! Och nej det vill jag verkligen inte! Statistiken är ju sämre än sämst. Ska vi behöva längta till hösten så att folk håller sig inomhus eller vad är grejen?

Svar: Ingen aning! :(
Myaraq

#3 - - Roos:

Jag läser fortfarande massa bloggar men jag tror som du, bloggare tar sommarlov :-( jag vill inte att din blogg ska dö! Även om du bara skriver en gång i månaden! Har läst bloggen sen du blev länkad avSpiderchick (tror det var hon iaf?)så den är som en gammal vän :-)

#4 - - Magnus:

Hm, det ÄR nog lite mindre angeläget att blogga på sommaren, det kan jag själv skriva under på, med stor, röd tuschpenna. Man har liksom annat för sig ibland, men det är väl inget konstigt med det? Det är ju en gammal sanning att när man har som mest att blogga om har man som minst tid och lust att blogga.

Vad gäller kommentarer kan du trösta dig med att jag fick senast en kommentar i början av april, och har hittills fått totalt tre stycken under 2013. Men jag vill fortfarande fortsätta skriva - även om det, ehm, var ett tag sen nu.

#5 - - Britt:

Jag bloggar väldigt sällan nu. Twitter och Insta tar all min kraft och kreativitet. Känns som allt redan är sagt och visat där.

#6 - - Banana:

Nej tack, ingen bloggdöd här nu. Det vill jag inte gå med på. Även om jag känner att min egen blogg också har haft lite dödskramper - hela det senaste året faktiskt.

Svar: Ja visst är det kämpigt nu? Det verkar vara en vitt spridd sjukdom.
Myaraq

Upp