The Common White Girl Tag

Tröttheten-Hanna utmanade mig med detta so here we go.
 
Favoritdryck från Starbucks?
Eh alltså jag vet inte. Sist jag var på Starbucks var första dagen efter semestern och då köpte jag en Grande Latte med en extra shot. Som jag fick gratis pga detta: 
 
 
Ja mitt kort spärrades.
 

Hur lång tid tar du för att göra dig i ordning på morgonen?
Det beror lite på hur lång tid jag har på mig, om jag har tränat innan jobbet osv men det tar väl typ 3-10 minuter att tvätta ansikte, kleta på concealer, ögonskugga, rouge och mascara. Sen tar det väl kanske 1 minut eller så att sucka högt och konstatera att mitt hår bestämmer själv hur det vill se ut för dagen.

 

Hur många selfies tar du på en daglig basis?
Jag skulle nog säga noll. Fast det händer ju ibland (typ var tredje vecka kanske) så det blir väl lite mer än noll men jag är inte speciellt bra på matte så det kan ni få klura på själva.

 

Hur många följare och bilder har du på Instagram?

 
Ja, jag inser att jag borde skärpa mig.
 

Säger du någonsin LOL eller OMG högt i verkliga livet?
JA! Jag gör faktiskt det. Fast alltid ironiskt och skrattigt för det går inte att inte vara ironisk eller full av skratt när man säger så.

 

Bär du samma plagg mer än en gång?
Jag tror inte ens jag har plagg jag bara har använt en gång.

 

Är du rasist?
Ja det är jag nog lite ibland och jag hatar mig själv för det. Men för det mesta befinner jag ju mig på ”andra sidan” av rasismen så att säga. När folk kallar mig blattehora och sånt ni vet. (Faktiskt lite ironiskt med tanke på att detta är en Common White Girl-lista och jag är varken speciellt vanlig (being svenskimå and all) eller ens särskilt vit. Men tjej är jag ju!)

 

Hur många tweets har du?
176 stycken. Fast sjukt många är retweets från typ @earthpics och på gulliga djur och sånt. Eller från folk som är mycket duktigare än mig på att vara roliga/smarta/intressanta på 140 tecken. Det vill säga typ ALLA ANDRA.

 

Instagram, Twitter eller Tumblr?
I så fall Instagram. Följ mig? @myaraq 

 

Vad spenderar du din mesta tid med att göra?
Eftersom jag är så himla trött nu så tror jag att jag sover mestadels. Sen jobbar jag ju 8 timmar om dagen. Utöver det så tränar jag, undviker att laga mat (lagar storkok en gång i veckan…), tjatar om att jag vill ha en hundvalp och tittar för mycket på Dexter.

 

Vem är din favorit på YouTube?
JennaMarbles kanske? Eller allt med gulliga djur typ.

 

Hur ofta gör du dina naglar?
Kanske en gång i veckan? Jag kommer in i olika stim ibland och köper massa nagellack och sen struntar jag kanske i det igen i några veckor. Eller så målar jag på nagellack och tar bort det igen direkt pga är lite för perfektionistisk för mitt eget bästa. I alla fall när det gäller nagellack.

 

 
Ä
r du en shopaholic?
Äsch nej. Fast jag gillar ju att shoppa förstås. Men på senare tid har jag inte ork till det och vill helst undvika folk så nu blir det nästan inget shoppande alls.
 
Hur många gånger har du sett Mean Girls?
Två kanske?

 

Äger du mycket kläder?
Det beror vem som frågar. Min sambo till exempel skulle nog bara skaka på huvudet och sucka åt mig och mina kläder. Mitt svar? Nej. Jag har för lite kläder. 

(Fast älskling, om du läser det här så är vår garderob på tok för liten och jag önskar mig fortfarande en rosa walk-in-closet.)

 

Tar du kort på maten innan du äter den?
Ja ibland men jag vet inte varför. Oftast är det liksom bara kort på min trötta matlåda när jag har ätit upp maten. Bilden skickar jag sen till min sambo. Och som sagt, varför vet jag inte.

 

Här är ett urval av de matbilder jag hittade i min mobil. De var faktiskt fler än jag trodde. Och återigen, varför vet jag inte.


Ja okej, godis är inte mat men det är typ en av de viktigaste inslagen i min kost så det räknas ändå.
 
Har du på dig smink varje dag?
Oftast på vardagarna faktiskt. Mer sällan på helgerna. I princip aldrig på söndagar.
 

Vad var ditt medelbetyg i plugget?
VG tror jag.

 

Hur stylar du vanligtvis ditt hår?
”Så gott som det går”.  Alltså mitt hår är ju superlockigt och jag kör balsammetoden så jag stylar väl inte mitt hår egentligen. Jag försöker väl mest bara tämja det. Men ibland ger jag upp och plattar alltihop.

 

Ser du alltid representabel ut?
Höhöhö. Kul att den här frågan kom direkt efter förra. Men alltså bortsett från håret så ser jag proper ut på jobb (I have to, because of klädkod) men det första som händer när jag kommer hem är att byxorna åker av och tightsen och sockarna på. (Representabel och representabel förresten, det beror ju på situationen. Om det är soffhäng vi snackar om så ser jag ju representabel ut för det liksom.)

 

Sådär ja! Jag tycker att Baadanka-Linda, HejSonja-Sonja, KhaltoAnna-Anna och Queen Tiara ska göra den här listan! Säg till sen!

I huvudet på My | |
#1 - - Tröttheten:

Tycker att det borde finnas ett alternativt Twitter, där alla inlägg måste vara 1000 tecken så att jag kan svamla på utan att vara rädd att tappa tråden när jag rantar om någonting och tweeten blir för lång. 140 tecken är en sån begränsning för genier som oss!

#2 - - Anonym:

OMG! Haha, tack för utmaningen (som jag inte sett förrän nu sorrysorry) Jag ska verkligen ta och fylla i denna snart, älskar ju sånthär.

#3 - - Banana:

Ja, det var alltså jag som skrev senaste kommentaren. Hello hjärnkapacitet.

Upp