Tänk om jag är skyldig staten pengar?

Har ni fått eran skattedeklaration ännu?
 
Jag har inte det och jag börjar faktiskt misstänka att det betyder något dåligt. Det känns som att ALLA andra har fått sin Skattedeklaration nu och jag är den endaste enda människan i absolut HELA Sverige som inte har fått den ännu.
 
Och jag blir så himla nervös. Tänk om jag är skyldig staten massa pengar och det är därför det tar sådan tid för dem att skicka papprena till mig. Jag är rädd att jag ska öppna brevet och så står det med stora, arga, läskiga bokstäver: 
 
"Maria! Du är skyldig svenska staten miljoner, biljoner, triljoner, fantasilijoner kronor. Betala. Nu. Genast. Mvh Skatteverket. PS. Vi kan inte skriva ut exakt hur mycket du ska betala p.g.a. då hade bläcket tagit slut i skrivaren och vi har inte råd att köpa mer förän du har betalat din gigantiska, enorma SKULD. DS."
 
Och så får jag försöka betala av den skulden i hela resten av mitt liv. Jag får börja sälja mina möbler. Och sen får jag sälja min själ och sen får jag börja panta burkar och kanske börja extraknäcka som sorgsen (mycket fattig) eskimåisk clown på en liten cirkus någonstans.
 
Och allt som kommer finnas kvar är en sorgsen, svartvit My
I huvudet på My | |
#1 - - frikadellen:

Kolla på webben? E-leg-imitation?

/Mvh Skyldig Staten Två Lax i År.

Svar: E-legitimation = teknik. Jag tycker inte om teknik och teknik tycker inte om mig.
Myaraq

#2 - - Astarkvedja:

Du selger sjelen din FØR du begynner å pante tomflasker? Nei, nei, nei! That's how they get you in the end!

Svar: Det är ju ändå kört om jag ska betala fantasilioners kronor.. Lite själ hitochdit kommer inte spela någon roll.
Myaraq

Upp