Måndagsbabbel

 
I dag kändes det fullständigt oöverkomligt att stiga upp ur sängen. Jag förstår faktiskt inte vad som händer, för SÅ trött som jag var borde jag absolut inte vara efter sju timmars sömn. Jag var inte speciellt nöjd alls någon av de totalt sex(!) gånger som väckarklockorna ringde hemma hos oss.
 
Och jag är inte speciellt nöjd nu heller. Vad är grejen med att kombinera utebliven vår + grå himmel + regn OCH måndagsmorgon?!
 
Jag skulle vilja ta ett snack med den som bestämde det här för att förklara att så gör man faktiskt inte mot folk. Det är inte meningen att det ska vara såhär.
 
Förresten kanske jag ska säga att jag har tänkt mig att vänja mig av med kaffe från och med idag och det KAN eventuellt ha påverkat min sinnesstämning lite grann nu på morgonen. Kanske. Jag återkommer om det.
I huvudet på My | |
#1 - - Grobra:

Jeg slumra også seks ganger. Og etter det så ga jeg opp og sov videre ...

#2 - - Djungelsoda:

Personligen blir jag superdeppig och totalt dränerad på energi dagen efter att jag druckit kaffe (ej van kaffedrickare numera, men det gällde även då jag var det). Slår aldrig fel. Om jag dricker kaffe en dag och sen inte gör det nästa dag, kan jag räkna med att vara helt golvad hela den kaffefria dagen.

#3 - - Djungelsoda:

Kan ju tillägga att det inte är särskilt ologiskt heller :) Kaffe triggar ju diverse lyckokänslor, rent kemiskt, och (precis som med högt och lågt blodsocker) så kan man få en dipp efteråt då det sjunker igen, ofta så man hamnar nedanför "normalnivån".

Upp