Ett rött hus med vita knutar

Imorgon åker jag till det lilla röda huset i stora skogs-skogen. Jag ska vara där en vecka och ingenting:a på allra bästa sätt. Alltså: jag tänker drälla omkring i flanellskjorta och gummistövlar så mycket jag kan. Jag tänker gå långa promenader. Och äta god mat. Och tänka. Och umgås! I år kommer min kusin och hennes familj komma dit också. Det blir fint.

Förhoppningsvis kommer jag skriva lite också. Jag hoppas det ligger en massa skrivar-inspiration och skräpar där i krokarna också för jag har haft lite ont om det. Men det ger sig nog. Det brukar göra det.

Vi tar en titt på vad man kan hitta på i sommarstugan!


Man kan gå kvällspromenader och ta ungefär 500 kort på blommor


Man kan plocka litervis med smultron, nästan varje dag


.. och blåbär!


Man kan bli fullständigt förälskad i en hundvalp som heter Ailo (fast då behöver man 1. en granne 2. en granne som har en hundvalp som heter Ailo)


Man kan hämta ved och sitta och lyssna på när den brinner sådär knastrigt och mysigt


Och så kan man ligga i gräset, titta på huset, läsa en bok och kanske sola sig fram till några extra fräknar


Faktiskt kan man göra en himla massa saker däruppe i stugan. Fast exakt vad jag hittar på vet jag förstås inte ännu och det är ju lite det som är tjusningen med det hela!
I huvudet på My | |
#1 - - AnnaWK:

Kära nån vad mysigt. Och smultron som är så gott! Och blåbär! Och Ailo ser ju ut som en liten nallebjörn! Får jag följa med?

#2 - - anne:

Så himla fint det är! Ett hus i min smak!



Hoppas ni får det riktigt mysigt och myggfritt i midsommar! :)

Upp