Så ni vet

Jag vet verkligen inte var min inspiration är. Jag vet att det låter bloggklyschigt anno 2010, men på riktigt! Jag har inget fiffigt i mig alls. Inte bara här i bloggen men allt fiff är borta från allt. Jag brukar tycka det är roligt att fotografera och filura. Min instagram har varit stendöd länge nu. Jag brukar dra igång massa små projekt hemma. Det händer inte längre. Jag brukar skriva väldigt mycket men det är tvärnit på alla orden.

Och vet ni? Det är skitjobbigt. Det är jobbigt för att de här små projekten och fiffigheterna, skrivandet och bildtrixandet är det som brukar få mig att kunna slappna av. Och nu kan jag inte få ur mig all den energin genom att kanalisera den så då vet jag inte vad jag ska göra av mig själv. Jag blir stissig, stressad och rastlös. Och trött. Så väldigt, väldigt trött.
 
Jag försöker. Men vi kan väl hjälpas åt va? Jag föreslår att vi ler lite mer åt främmande på stan, skriver lite fler  kommentarer till varandra, sjunger på favoritlåtar även om andra kan råka höra, promenerar i skogen ibland och kramar dem vi älskar lite oftare.
 
Förresten tror jag att blåbär kan vara små runda blå lyckobomber i bärform. Och att blåbärsfingrar är den bästa sortens fingrar.
I huvudet på My | |
#1 - - grobra:

Jeg vil kommentera mera om det leder til gode klemmer :-)) Jeg trenger kroppskontakt :-p

Svar: WHAT?! Vill du kramas?!?! Då får du kramar. Kom och inkassera!
Myaraq

#2 - - ann:

Sender varme kram og store smil til dig.... :D

Svar: Kram og tak for det! :)
Myaraq

#3 - - Roos:

Blåbär är typ ett av de största små glädjeämnena just nu. Och kramar! Vet du vad, virka nåt. Eller sticka. Följ ett mönster eller nåt, då har du nåt att sysselsätta hjärnan med. Då kanske den lessnar och börjar spåra iväg och vips har du skrivit en text eller fotat en knasig bild på din (miss)lyckade virkning :)

Svar: Haha ja misslyckad hade den blivit kan jag säga! Jag kan nämligen inte virka.
Myaraq

#4 - - Undertecknad Ingen:

Små Blå Lyckobomber.
Mycket bra tänkt!

Svar: Men eller hur?!
Myaraq

#5 - - Emelie:

En av de sakerna som faktiskt är BÅDE goda och nyttiga!:)

#6 - - Banana:

Åh, blåbär är bäst. Jag blir helt lugn av att plocka dem (förutsatt att det inte är i sällskap med tusen myggor)

Svar: Ja jag älskar blåbär. Skogen överhuvud taget. Minus myggen kanske.
Myaraq

#7 - - anne:

Knåda vetedeg är perfekt om man är rastlös och oinspirerad och skulle man då samtidigt ha litet blåbär tillhands, då kunde man göra en maffig blåbärspaj på vetedeg! Mums!

Upp