Lite om Quasimodo, ryggskott och lära av sina misstag

Idag har jag fått lära mig nåt nytt. Det är bra har jag hört.

Ni undrar förstås vad det är för sanslöst spännande lärdom jag har dragit idag?

Jo. Jag ska berätta. För några veckor sen fick jag ett ryggskott som invalidiserade mig till grad att jag stod böjd i 90 graders vinkel och grät. Dels på grund av den sanslösa smärtan, men också av förnedringen jag kände när jag inte kunde klä av mig mina egna byxor och för att jag inte visste hur jag skulle kunna förflytta mig själv från min hall till min säng. Ja. Iallafall. Ryggskott.

Idag gick jag till gymmet och skulle träna CXworx (styrketräning för mage och bål typ). Det gick bra ända tills jag var tvungen att vrida på kroppen. Och med "det gick bra" menar jag att jag faktiskt kunde röra mig utan att se ut som jag har bajsat på mig alternativt som Ringaren i Notre Dame. Det gör jag nämligen nu.

Jag försöker trösta mig mig med att jag iallfall inte är efterbliven som han var. Och så kan jag nog utgå ifrån att jag har ett något näpnare ansikte än den där Quasimodo. Och snyggare kläder. Faktiskt.
 
 
Och läxan jag lärde mig var förstås att jag kanske skulle ha låtit bli att tvinga mig igenom övningar som gjorde sjukt ont i ryggen. Men man lär av sina misstag som sagt.
I huvudet på My | |
#1 - - Rebecca:

Fast var han efterbliven? Var han inte bara missbildad?

Upp