I vilken värld är ett Q bara värt ett poäng?

Alla vet ju vad Wordfeud är. Eller hur? Jag minns att jag tänkte att det skulle vara helt SJUKT om det kom på grönländska. Grönländska är ju ett polysyntetiskt språk, vilket betyder att vi lägger till ändelser till huvudorden. Alltså får vi sjukt långa ord. Och långa ord funkar ju inte så himla bra när man max har 7 bokstäver att lägga på brädan. Tänkte jag.

Det har kommit på grönländska nu. I en app som heter WordZone, som är precis samma sak som Wordfeud. Och det där med att jag var orolig för att orden inte skulle få plats löste de käckt genom att sonika trycka in fler bokstäver på en bricka.
 
 
Jag kan för övrigt stolt meddela att jag vann min första match. Är sanslöst stolt.
I huvudet på My | |
#1 - - Pelle:

Men du har ju ett E för 4 points! Sluta klaga! ;D

#2 - - Ella:

Haha, jag reagerade också på att E var 4 points och P bara ett. Och Q?! ETT poäng? Hhaah, vilket konstigt språk grönländska måste vara...

#3 - - Gaymasen:

Haha vilka störda ord. Har ni många Q på grönländska eller??? Haha.

GRATTIS i efterskott förresten!! :))

#4 - - anne:

Härligt!!! Fast jag skulle tro att jag är helt chanslös där! :)

Upp