En riktig eskimåflicka gör vad hon kan för att överleva

Kylan har kommit nu. Och snön. Och som ni kanske vet, så är jag en eskimå som inte gillar snö och kyla speciellt mycket. Snö och kyla faller under parollen "eskimo says no".

Jag fryser så himla lätt. Jag vet inte vad det beror på men fryser gör jag, och det ordentligt. Så för att klara mig tog jag på mig följande i morse innan jag gick hemifrån: ullstrumpor, långkalsonger, jeans och en stickad tröja. För utomhusäventyr adderade jag en varm jacka (obs: dock inte varm nog!), ullmössa med en elefant, stickad halsduk och på händerna fårskinnsvantar. Fötterna stoppade jag ner i ett par rejäla läderkängor med en ullsula.

Resultatet? Jag frös inte ihjäl utomhus varken till eller från jobbet idag. Bara nästan men jag tänker räkna det som succé. Problemet var dock att det blev aningen varmt att sitta på kontoret när solen låg på vilket resulterade i att jag sportade följande outfit större delen av dagen:
 
Mums?
 
Vi har en klädpolicy på jobbet och om jag säger såhär: min chef tyckte det var en väl-digt bra idé att jag satt på min plats så mycket som möjligt. Min kontorsplats är i ett hörn. Gömd bakom en stor möbel.
I huvudet på My | |
#1 - - Pelle:

Ytterst seriöst och förtroendeväckande utstyrsel, ja.

#2 - - Pelle:

ergo: mums!

#3 - - Emma says style, love & rock and roll.:

Är också så jäkla frusen. Borde vara född med mer späck, som norrlänning - men icket! :D

Svar: Ta det från en tjockis till eskimå - det hjälps inte.
Myaraq

#4 - - Malin:

Ett tips för bättre följa klädkoden (förresten, vad jobbar du med? Klädkod låter så....amerikanskt :-)).
Jag tar av mig långkallingarna när jag kommer till jobbet och har bara jeansen (eller rättare sagt när jag har rast. Jobbar inom hemtjänsten så både långkalsonger och byxor behövs störra delen av dagen :-))

Svar: Jo. Men det var omständigt. Jag slet av mig byxorna nästan i panik sittandes på min plats. Helt plötsligt blev det alldeles, alldeles, för varmt.
Myaraq

Upp