Vad kan man skriva med bara fem ord?

Jag har köpt ett litet antikt påskkort. Jag har inget påskpynt alls och jag kunde inte motstå det här lilla vykortet, där det låg i sin lilla plastficka i ett stånd på Haga Nygata. Och eftersom det passligt nog råkar vara påsk just nu slog jag till.



Inte  bara är motivet i sig bedårande, men det var nog det som står på baksidan som avgjorde att jag pungade ut med 20 riksdaler för kortet.

 

Det står "Porto 5 öre om endast 5 ord skrives, annars som brevkort." Först och främst - 5 öre.. Wow. Det är inte mycket pengar. För det andra - [brevkort], vilket fantastiskt ord! Och för det tredje - vad fanken kan man skriva på ett vykort med bara fem ord?

 

Hej. Hur mår du? Hejdå. Fem ord. Hej farmor och farfar. Hejdå. Fem ord. Glad påsk önskar vår familj. Fem ord. Kom ihåg att vattna blommorna. Fem ord. Söta kycklingar va? Ät ägg. Fem ord.

Vad hade ni skrivit med bara fem ord?

I huvudet på My | |
#1 - - ida:

hahaha. "tjugofsex grader och sol. pilutta"

#2 - - FowZie - pojkfixerad Eskilstunabo:

Glad påsk alla glada små kycklingar (:

#3 - - Satu:

"Jag älskar dig, systra mi"

#4 - - Landkrabba:

Mina föräldrar har en bekant som reser mycket och skickar mycket vykort. På hans kort står det alltid och då menar jag alltid:

"Mår väl

Allt väl

Farväl"

Fem ord som sammanfattar hela hans resa...

#5 - - maja:

jag tycker: för det fjärde: varför finns femordsgränsen över huvud taget? blir det mindre arbete för brevbäraren om meddelandet är kort? haha.

#6 - - emilia:

Vilket rart litet kort!

#7 - - Frida:

"Hej. Tänkte bara säga att..." Fem väldigt störiga ord. Speciellt till någon som är nyfiken :P



När du skaffar barn kommer du inse varför jag stannade hemma ensam :D

#8 - - s's m:

käraste hälsningar till kusin vitamin

#9 - - Ella:

"Glad påsk, kram Ellzo." eller "Är snål, berättar mer senare."

Upp