Har du fått stryk av ett vildsvin?

Mitt ansikte ser inte klokt ut just nu. Jag har så mycket sår att det ser ut som jag kontinuerligt brottas med en litet ilsket vildsvin.

Det har jag inte. De flesta såren har jag orsakat alldeles själv, tyvärr. Det hade naturligtvis varit ungefär tusen gånger häftigare att säga att jag hade brottats med ett vildsvin, men nu är det inte så. Jag är inte så häftig, helt enkelt.

- Jag har ett långt brännsår i pannan, efter jag försökte platta luggen.
- Jag har ett rivsår i pannan efter att jag rev mig med något oidentifierbart i fredags kväll.
- Jag har ett mindre sår som sitter strax under rivsåret som jag inte vet varför det har tillkommit.
- Jag har ett sår på vänster kind efter ett något hårdhänt hudundersökning jag genomförde på mig själv igår ikväll.
- Jag har en mystisk finne/sår precis på läppkanten.
MEN det allra värsta av allt:
- Jag har mystiska köttsår på hakan som vägrar läka.


Vad är det som händer? Har jag fått någon mystisk sjukdom nu som bröt ut på hakan? Håller jag kanske på att bli spetälsk? Varför gör jag mig själv illa? Måste jag skaffa en pyjamas som har armarna fastsydda till kroppen för att inte göra mig själv illa i sömnen? Har jag bara haft lite otur just den här veckan?

(Nej ni får ingen bild till inlägget för jag ser som sagt ut som jag har fått stryk av ett vildsvin. Inte charmigt.)
I huvudet på My | |
#1 - - Nellie:

Var gärna med på veckans blogg, anmäl dej hos mej!

Kram<3

#2 - - thidan:

Haha ojoj. Ansiktet läker nog ihop snart ;)

#3 - - ida:

Ånej. Så besvärligt. Gör som pelle. Lägg på nåra grodblad. Lär funka

#4 - - Astarkvedja:

Du trenger bare pysjamasvotter. Og muligens sjokolade. Jeg tror sjokolade får ting til å gro fortere.

#5 - - Emelie:

Faktiskt (ironiskt nog med tanke på din titel...) så kan du ju haft oturen att ha drabbats av svinkoppor. Det ger mystiska sår på hakan, sår som dyker upp från ingenstans och inte vill läka. Fast å andra sidan ska man ju inte måla fan på väggen...;)

#6 - - anne:

Håhåhååå...Hon emelie här ovan har faktiskt en poäng i det hon säger...Impetigo!!!!

Upp