När ska jag lära mig?

Jag avskyr tidsomställningarna. Jag avskyr dem av många olika anledningar, men kanske mest för att jag alltid glömmer bort att ändra på alla klockor i mitt hem.

Förutom att vanligtvis lider av någon märklig jetlag på grund av tidsomställningen kommer jag ofta för tidigt eller för sent till mina ärenden några dagar efter skiftet till sommar- eller vintertid.

Nyss satt jag och inmundigade min frukost när jag såg upp på min klocka. Jag fick fullständig panik - klockan visade 8:57 och dagens föreläsningar startar vid 9. Som tur är hade jag sinnesnärvaro nog att jämföra klockan med klockan på datorn och först då kom jag ihåg att vi går på vintertid nu.

Gaddam, varför kan vi inte bara välja en tid och sen konsekvent hålla oss till den?

& kom inte med era veka argument om att det "ger ljus när det är som mörkast" osv. Jag skiter i det. Ge fanken i att pilla med min tid!

Dessutom: om vi nödvändigt ska ha kvar den värdelösa traditionen att hoppa mellan sommar- och vintertid, varför uppfinner vi då inte klockor som ställer om sig själva?

I huvudet på My | |
#1 - - tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp:

Haha fast här uppe gör den där timmen sjukt mycket.



Mitt i vintern har vi bara sol ungefär 5 timmar om dagen, sen är det kolsvart... :D

#2 - - Anna - Swaussie:

Det finns faktiskt sådana klockor..satellitstyrda eller nått sånt kallas de. Har en sådan i köket och den fixade det där med att byta till vintertid alldeles själv. =)

#3 - - Anna:

Godmorgon! härlig bloggg :)¨

allt bra?

kram<3

#4 - - Madde:

Gillar klcokan ;)

#5 - - Kitty:

Bra text i den här kommentarsrutan, haha ;D

Snygg design :)

#6 - - ÅSA:





fina blogg design :)

#7 - - Anna:

Godmorgon! härlig bloggg :)¨

allt bra?

kram<3

#8 - - ida:

AAAH! Jag hatar när klockor ställer om sig själva. Utan att man vet vilka som gört. Om man råkar ställa om den klockan en gång till hamnar man ju två timmar fel. Typ.

#9 - - ida:

KLART! Fett dåligt glömt av mig! Det var faktiskt en stor och göttig händelse!

#10 - - manda:

nej men liksom, en del klockor ställer faktiskt om sig själva..vilket slutar i att man ställer om mobilen på kvällen och sen medan man sover ställer mobilen om sig igen och så vaknar man en timme för sent. de är mindre bra!

#11 - - Miiqa:

Varför ens ha tid? Jag tycker att vi ska bli mer som afrikaner och dyka upp när det passar oss istället ^^

#12 - - Mirthful:

Er så hjertens enig. La oss slutte med tullet.

Upp