Killar har faktiskt inte koll

Läste hos Knivlisa att Linus inte har koll på vad hans nya båt heter.
Det påminde mig om en grabb från gymnasiet som jag läste filosofi med. En dag kom han till skolan & berättade glatt att han köpt sig en bil.

Jag är inte minsta intresserad av bilar, men jag vet ändå hur man konverserar på kallpratsvis. Följaktligen frågade jag vad för bil det var han hade köpt.

Filosofipojke: Öhm...
My: Ja, vad är det för bil du har köpt?
Filosofipojke: .. En röd...?

Jag kan tycka att om man köper en bil så borde man åtminstone ha koll på vad för märke det är, men Filosofipojken hade uppenbarligen andra referensramar än mig.

Senare den veckan gick jag förbi Filosofipojken & hans bil.

Det var en röd Volvo.


Bildkälla

I huvudet på My | |
#1 - - Julia:

Filosofipojken har nog faktiskt aldrig haft sådär jättemycket koll. Iaf inte så länge jag har kännt honom...

#2 - - AnnaWK:

Oj i jämförelse med honom är jag ju värsta bilproffset. Jag vet åtminstone var tanklocket sitter.

#3 - - Freedomtravel:

Men, underbart... att människor är olika! Jag vet självklart PRECIS vad jag har för bil. Min första och enda bil i hela livet är en enorm FIAT med kök, badrum och sovrum :)

Nu återstår bara det där med körkortet... nej, förresten, min chaufför är suverän!! ;)

#4 - - Emma says style, love & rock and roll.:

haha sött!

#5 - - sara - Glitterögon:

Hahaha, till och med jag hade kunnat svara på din fråga - alla känner väl igen det bilmärket?!

Upp