Snubblande nära succé

Såhär va:
Om min idé - Den är nog inte så bra.
Eller så är den asbra. Jag vet inte. Jag vet inte om ni ens kommer förstå vad jag menar.

Jag tänkte på att tjejer & killar tar av sig en tröja på totalt olika sätt.
En kille börjar dra i tröjan vid halslinningen (helt jävla omöjligt att få av sig tröjan då), medan en tjej tar tag nere i kanten och vecklar den upp över huvudet.

Jag undrar varför det är så.
Björn trodde det var för att tjejers bröst är i vägen. Andra förslag är att smink & frisyr var i vägen.
Så vi diskuterade det där lite, om det har med kön att göra, om det är ett inlärt beteende eller hur det kommer sig att det är så olika.

Men när jag pratade om att skaffa massvis med barn & börja utföra expriment på dem tyckte mina kurskamrater att jag hade gått för långt.
Det är tydligen inte okej att vilja ta reda på nåt stort världsomvälvande bara för man råkar utföra lite expriment på barn.
Men hallååå?
Det är ju inte så att de inte hade fått mat och så. De hade bara behövt ta av och på en jävla massa tröjor.


Här är en bild från 2006. Jag hade en tröja på mig. (För att koppla till inlägget liksom)

I huvudet på My | |
#1 - - KATYABABE:

HAHAHA vilken kul sak, aldrig tänkt på det. Testade med mitt linne nu och jag får av det om jag drar i "halslinningen" (som inte sitter vid halsen men ändå) och det funkade, men obekvämt var det.



:)

#2 - - Skoog:

Det finns så många saker i vardagen som man aldrig tänker på. Den här var en sån.

#3 - - Janne:

Hmmm, jag var också tvungen att ta av mig tröjan bara för att se. Jag gör det typiskt manligt.



Det hade varit en mer passande bild om du hade tagit av dig tröjan och stått med den i handen. ;D

#4 - - KATYABABE:

sv: Bra idee, frågan är väll HUR? ;) visst är jag världens snyggaste och smartaste person men jag råkar leva i världens tråkigaste lilla ställe. höhö xD

#5 - - KATYABABE:

Jo vi säger såhär, lite utanför Stockholm. själv då?

#6 - - KATYABABE:

okej :D du jag väntar på fler roliga inlägg i stil med ditt tröjinlägg ;)

#7 - - Sirri:

Jag älskar verkligen din design! :D

#8 - - KATYABABE:

sv: tack för tipset :)



finns knappt nått i mitt arkiv, hade en annan blogg i två år förut men orkade inte fortsätta på den. trodde att den här bloggen skulle gå asbra men så blev det ju inte XP

#9 - - Ellis:

Hahaha jag tar av mig på ett tjejigt sätt! :P



Jag visste att du var så skum att du tänkte på det otänkbara!

#10 - - Sirri:

Tack :)

ja det gör jag, jag blir ju trött hela tiden -.-

#11 - - Ellis:

sv: HAHAH klart jag gör - är ju en lyktstolpe jag! Jag ser ned på sådana som du ! :O

#12 - - Julia:

Men det går ju INTE att ta av sig på killsättet. Och det beror inte på en massa kvinnliga behag, frisyr eller smink. Det går bara inte...tjejsättet är ju mycket lättare, bekvämare, smidigare...

#13 - - NAISY- Anna i landet Upp och Ner:

hhhmmmm.....Va? Jag är lite trött idag. En sak vet jag i alla fall-det handlar inte om frisyren i mitt fall! Jag sliter tröjan över huvudet med vild kraft. Jag har även anammat denna teknik på mina stackars barn. De fruktar kvällsavklädningen. Mohaha. I run a tight ship.

#14 - - Garderobsgrubbel&Byråbekymmer:

haha inte tänkt på det men du har rätt, killar och tjejer tar av sig tröjan på helt olika sätt..precis som vi sitter med olika med ena benet över det andra eller tittar på naglarna olika..och säkert en hel massa andra grejer.

#15 - - Peterlarson:

Det är för att vi killar hatar (eller är för lata för) att vränga tröjan rätt när vi tagit av den

Upp