Nyårslistan. Same procedure as last year, osv osv.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Ja jag *gav liiiiiiv* och födde ut en liten människa ur min kropp!

Höll du några av dina nyårslöften?

Jag tror inte jag hade några nyårslöften förra året. Men här är mina nyårslöften för 2016! De ska jag hålla.

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Ja jätteskoj! Ett par vänner födde faktiskt en liten dotter på samma sjukhus, i förlossningssalen bredvid våran, samma dag som vår dotter kom. Vad är oddsen? Så himla mysigt!

Vilka länder besökte du?

Ehhh... Danmar för att besöka min bror. Hahahaha, 2015 var tydligen inte resornas reseår direkt. Men, till mitt reseförsvar så har vi faktiskt flängt runt en del inom Sveriges gränser.

Är det något du saknar år 2015 som du vill ha år 2016?

Jag har hört talat om sån där... sm...? smö...? söm... sömn? Ja SÖMN! Lite mer sånt tack.

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?

Plättlätt! Livias dag, den 8 juni. Klockan 10.02.

Vad var din största framgång 2015?

Får jag svara Livia?

Har du varit sjuk eller skadat dig?

Nej. Och det glömmer jag att vara tacksam för.

Gjorde någonting dig riktigt glad?

Det här börjat bli tjatigt nu men.. Livia <3

 

Vad önskar du att du gjort mer?

Typ allt det jag har som nyårslöfte att göra 2016.

Vad önskar du att du gjort mindre?

Oroat mig.

Hur tillbringade du julen?

Med min lilla familj och svärisarna här hemma. Sedan åkte vi till Johns mormor för julfirande med hans släkt på kvällen. Jättemysig jul!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Det går inte med ord att beskriva hur lycklig jag är över min lilla familj. Äntligen en familj <3

Blev du kär i år?

Jaaaaa. I en liten människa med fjunigt hår, gulliga nysningar, stoooora blåa ögon och det finaste leendet på jorden.

Bästa boken du läste i år?

Oj vad har jag läst för böcker i år? "Not that kind of girl" gillade jag. Och sen böckerna "Barnbruden" och "Pottungen" av Anna Laestadius Larsson. Superbra spännande böcker, delvis baserade på sann historia.

Största musikaliska upptäckten?

Ha...ha....haaaa... När jag gjorde den där Spotify-årssammanfattningen blev det sorgligt tydligt att min Spotify bara används till barnsånger. Främst albumet Go’natt, go’natt med My och Mats. (<- tips tips på megamysigt album för barn vid läggdags!). Vi har spelat den på repeat ungefär varje kväll i 4 månader...

(Ja, det är sorgligt och ja, jag ska göra något åt det här!)

Vad vill du säga till dig själv inför 2016?

Nu när samhället ser ut som de gör och jag har fått ett litet barn att uppfostra mitt i allt det här blir det så tydligt att det är viktigt, viktigare än nånsin att göra något.  Så jag vill säga till mig själv vad Karin (Karins konstgrepp) säger till oss: ”Var besvärlig, ta plats. Höj din röst och backa inte. Vi håller varandras händer när det blir läskigt.”

 

 Sådär! 2015 kan vi väl sammanfatta som det stora Livia-året. Kanske tjatigt för er men för mig har det varit det största, mest omvälvande, finaste året någonsin och jag skulle aldrig vilja ha något av det ogjort eller annorlunda. (Förutom det där med sömn då). Nu ser jag fram emot ett nytt år med nya äventyr, historier och händelser. Hoppas ni kom bra in i det nya året!

I huvudet på My | |
#1 - - Utitrulp:

Cryptocurrency rates are breaking records, which means you have the opportunity to make money on cryptocurrencies. Join our system and start making money with us. Go to system: https://tinyurl.com/yh7b7us6

#2 - - Utitrulp:

Cryptocurrency rates are breaking records, which means you have the opportunity to make money on cryptocurrencies. Join our system and start making money with us. Go to system: https://tinyurl.com/yh4b6waq

#3 - - Lon:

Hi, this is Jeniffer. I am sending you my intimate photos as I promised. https://tinyurl.com/yfq3mprk

#4 - - nem49371tetcher:

mns49371uttjr CbbTtIf 5oFG rSoKUKb

Upp