Grattis älskade Dolph på 2 års-dagen!

Idag fyller min sambo Dolph år! Ni vet, blomman Dolph?
 
Dagen Dolph kom till mig
 
Idag är det prick 2 år sen Dolph och jag träffades en solig vårdag inne på Interflora. Han var så grön och fin att jag inte kunde motstå honom och hans charm, så han fick följa med hem. Och vi trivdes ganska bra ihop och han dog inte och sådär, så det föll sig så att han liksom flyttade in, på riktigt, och blev min sambo.
 
Ni bloggläsare var med och döpte honom. Han fick heta Dolph, för det namnet utstrålar manlighet och styrka. (Som Dolph Lundgren på 90-talet.) Och sedan dess har det rullat på. Vi har haft ett fint förhållande. Dolph har vuxit sig stor och stark och STÅTLIG. Han har pyntat mitt hem och varit en vän under dessa två år.
 
Dolph och jag på hans 1-årsdag
 
Just precis just nu är vi dock särbos. Jag har nämligen flyttat ifrån min lägenhet, men Dolph bor kvar där och håller ställningarna tills jag får den såld. Men nu saknar jag honom så innerligt att jag minsann ska hämta hem honom ikväll och fira honom med en skvätt blomnäring och en kanske till och med en liten puss.
 
Dolph håller ställningarna i min lägenhet
I huvudet på My | |
Upp