Rebellisk, trotsig, efterlängtat barn, den perfekta, älskad

.. kärt barns namn har många betydelser.

Jag har egentligen aldrig riktigt förstått grejen med namnsdagar. Det är ju himla konstigt att fira namnsdag, för det är ju inte jag som har valt namnet. Och att jag fick typ världens vanligaste namn är väl inte heller så himla mycket att fira egentligen. Fast i min familj har vi alltid firat min namnsdag. Allra minst med grattis och kramar och ibland med tårta (bästaste sortens firande).

Men idag har jag alltså namnsdag. Jag tror det finns lite överbliven tårta i kylskåpet här på jobbet så jag ska nog ta en bit och fira att jag har fått ett namn.

I huvudet på My | |
#1 - - Tixe:

Grattis på namnsdagen!

#2 - - Erik:

Det hade ju varit lite jobbigt om du inte fått ett namn, tänk att få bli kallad "Öh du" hela livet?

Upp