Det viktigaste är väl att den är snygg?

Jag har ett problem.

Jag fyller år på lördag och ska bjuda på kaffe och tårta, ni vet hur det funkar på födelsedagar. "Oj, har hon redan fått åldersnojja" kanske ni tänker nu? Nä, jag har inte åldersnoja, jag har tårtnojja.

Ni förstår, jag har aldrig i mitt alldeles strax 22-åriga liv har gjort en tårta. Detta faktum gör mig något nervös för helgens prestation. Speciellt eftersom jag inte har en visp. Eller ens ett tårtrecept. Jag hoppas därför att det inte är speciellt svårt. Det är det väl inte? Eller...? Det viktigaste är väl att den är snygg? Eller...?

Jag hoppas ni kan hjälpa mig med några tårttips. Ge mig era bästa tårthemligheter och -tips.


Förra årets tårta var både snygg och god. Det var inte jag som gjorde den.

I huvudet på My | |
#1 - - Britt:

Varför ska du börja baka tårta nu? Gör som jag - köp en!

#2 - - anne:

Jag har mailat ett recept på en urgod och enkel tårta som det inget gör om den inte ser helt perfekt ut! :)

#3 - - Freedomtravel:

Jag fyller faktiskt år idag och då förväntas man liksom bjuda på fika på jobbet. Jag kan inte heller baka... så det blev glass och jordgubbar. Men kollegorna såg nöjda ut... ;)

#4 - - Nanton:

Gör två eller tre kladdkakor.

Lägg dessa på varandra, med chokladmousse mellan.

Lägg grädde runt om. Färdig tårta.

#5 - - Ella:

Jag har lite tips men det väl för sent nu...

Upp