Finns det inga eskimåer?

I ett skolarbete jag har hållit på med den senaste veckan försökte vi skapa en framtidsmodell på Grönlands klimat 2080. Jag ska inte tråka ut er med de exakta detaljerna om vad vi gjorde men vi försökte kort sagt se hur många eskimåer som kan tänkas sitta i skiten om 70 år om Grönland fortsätter smälta i samma takt som det har gjort på sistonde.

Blablabla. För mycket detajler för er, I know. MEN! Problemet var att det inte fanns någon befolkningsdata för Grönland.

Nu har jag alltså kommit in i en smärre existensiell kris.

Finns vi? Finns eskimåer? Eller har Homer rent faktiskt rätt?


I huvudet på My | |
#1 - - tobys.se - En släng av ADHD och hjärnsläpp:

Homer har rätt! Så är det ju..

#2 - - tänktebara:

..eller kanske det inte var värt besväret att räkna eftersom isen smälter fort som fan.

Men du finns ju i alla fall. Alltid något.

#3 - - ~MoonLight Malo~:

Finns bara halva du?!?

Och de leder naturligtvis ill nästa fråga, vilken halva?

#4 - - Frikadellen:

Nej men. Knasbollar. Det måste ju finnas!

#5 - - ida:

Men. Du finns väl? Eller är du bara en vacker dröm?

#6 - - pelle:

Du måste tänka som en eskimå!



"Jag tänker snö, alltså finns jag"



Haja'ru?

#7 - - Nikita Thywoman:

Jag lovar att ni finns. Oroa dig inte!



Sv; Ja. Den var jätteröd. Och jättestor.Och jättefin. Och sen dog den! Bara brann upp..

Upp