Men vem sjutton river bort en väg sådär?

Den här synen mötte mig en dag när jag & Dennis var ute på promenad i Nuuk på Grönland.



Hetsig som jag är hade jag genast något att säga om den här oerhöra ansamlingen av sopor, och det gjorde jag. Högt. Grönland är det vackraste landet jag vet, men ibland kan det vara lite mycket sopor överallt och det känns som att folk inte riktigt tar tag i problemet på ett vettigt sätt. Föreställ er att mitt tonläge var mycket argt.

My:
Men VARFÖR kan de inte bara komma och tömma containern?! HUUUUUR svårt kan det vara egentligen?! VA?
Dennis: Öhm.. Det är nog rätt svårt, My..
My: Vadå "rätt" svårt?! Det är ju för tusan bara att komma och hämt.. Aha...

Jag avbröt mig mitt i meningen när jag breddade mitt synfält och såg att själva vägen som leder fram till sopcontainern inte fanns där längre.

Dennis trodde nog jag var dum i huvudet. Jag skyller på att jag har "selektiv syn" och sjukt snabba reflexer.

Förresten verkar det ju direkt ogenomtänkt att riva bort den enda vägen som leder till sopcontainern där den står och jäser i sommarvärmen. Det luktade inte hallontårta, om man säger så.
Lite grönländskt | |
Upp