Köket är hemmets hjärta och jag hjärtar mitt kök

Jag tänkte att ni skulle få se hur köket blev. Vi har nämligen precis blivit klara med det i förra veckan. (Och med "vi" så menar jag "mest John" såklart, bygga saker kräver tålamod och tålamod är ju inte riktigt min grej som ni vet.)
 
I alla fall! Nu är ni nyfikna förstår jag? OK. Nu kör vi. Så här blev det!
 
 
Och så här såg det ut innan:
 
 
Himla stor skillnad va? De som bodde i huset innan oss hade bott här sedan -63 och de var tydligen inte renoveringsfantaster eller Ernst Kirchsteiger-fans. Om man säger så. Köket var komplett med i princip allt jag och John inte vill ha i ett kök.
 
"Gör om, gör rätt", tänkte vi och rev ut alltihop (inklusive 2 väggar) och så började vi om igen. Med nytt golv, nya skåp, nytt kakel, nya vitvaror, ny diskbänk, ny bänkskiva och nytt allt. Och nu är skåpen fulla med nya stekpannor och gamla kastruller och mitt-emellan-gammalt mjöl och vi är jättenöjda och tycker att vi har världens finaste kök.
I huvudet på My | |
#1 - - John:

Oj vilket fint kök! Det snyggaste jag sett tror jag.

#2 - - Mia:

Grymt snyggt, bra jobbat!

Svar: Tackar :)
Myaraq

#3 - - Freedomtravel:

Waow så fint det blev! Stort härligt kök har ni oxå! Vi har fått anpassa oss till lite mindre kök nu när vi bor på husbåt, men det går bra ;)

Svar: Ja det är riktigt skönt faktiskt :) Stora stora ytor och massa plats till... ja.. du vet.. Skräp.
Myaraq

#4 - - Ssonja:

Skitsnyggt!!

Svar: Tack hörru. Du kanske vill äta en kaka där någon gång?
Myaraq

#5 - - Sonja:

ja ! :)

Upp