Julstök. Lightversionen. Jag är ju inte helt dum i huvudet förstår ni väl.

 
It has begun. Och med "it" menar jag såklart julstöket. Det har kliat i fingrarna på mig nu ett par dagar och igår kväll kunde jag inte riktigt hålla mig från julpyntandet längre så alla stjärnor fick åka fram.
 
Och innan ni säger att "man måste faktiskt vänta till första advent" så har jag egentligen tre saker att säga till er.
 
För det första: Skit ner er.
För det andra: Jag ställde frågan på Facebook och enligt mina vänner så är det helt okej att börja. Vissa hade till och med pyntat klart allting utom granen. Så det så.
För det tredje: Jag drog en runda runt om kvarteret igår och hittade en liten liten ljusslinga i ett fönster. Så med andra ord är jag inte först.
 
Och förresten så har jag inte gått all in ännu med juldukar och julgardiner och tomtar och girlanger och julgodis osv ännu. Detta var bara julstök light.
 
Har ni börjat pynta ännu? Eller är ni konservativa och tänker vänta?
I huvudet på My | |
#1 - - Julia:

Konservativ till tusen! Julstök första advent eller första december (vilket som kommer först) och julgran in den 23 december 😄

Nu väntar jag bara på att flyttlasset ska gå till nya huset så ska jag sen börja pynta!

#2 - - Queen Tiara:

Man måste faktiskt..... äh skitsamma xD
Haha, nämen jag tycker faktiskt att det är upp till var och en. Jag är egentligen inte konservativ, men jag vill vänta till första advent för att jag vill göra något speciellt juligt varje advent med Alma, som förra årets julmys :) jag lääääängtar nog lika galet mycket som du verkar göra, men jag har börjat kolla på gamla julkalendrar för att stilla min längtan ^^,

#3 - - Tröttheten:

Vi kommer nog inte julpynta alls i år. Jag åker upp till Umeå med Juno i mitten av december så det känns liksom lite onödigt. Slå mig inte!

#4 - - Linda:

Vi tjuvåt lussekatter häromdan, men det var bara precis för att kompisen påpekade att 24 dagar var alldeles för lite tid att julmysa på och jag är så svag, så svag för alla rationella fika-argument. Min akilleshäl sitter i magen.

Pynt och sånt får däremot vänta, där drar jag en ganska aggressiv gräns, haha.

Svar: Jag har inte petat in en enda lussekatt i munnen ännu. Lite dåligt faktiskt. Däremot har jag smakat på årets juleskum och det smakade bara som kolasnören. Besvikelse.
Myaraq

Upp