Älskling, jag krympte byxorna

När jag var i Spanien köpte jag ett par nya byxor som har kommit att bli mina favoritbyxor. De är nämligen av modell "lösa" och är förrädiskt lika ett par kostymbyxor fast med den fantastiska egenskapen att de känns som att ha på sig mjukisbyxor. Snyggt och skönt på samma gång, vem hade inte älskat det?
 
Nåväl. Även favoritbyxor måste någon gång tvättas och det blev de i helgen. Glad och förväntasfull tog jag fram dem i morse för att jag tänkte det vore vänligt av mig att svepa in mina extremt träningsömma ben i den mjuka härlighet som är dessa byxor istället för ett par hårda tigtha jeans.
 
Döm om min förvåning när mina "baggypants" helt plötsligt visade sig inte vara så himla baggy längre. Faktiskt inte alls, och att de istället påminde lite om de där tighta jeansen jag inte ville ha på mig. Min morgonhjärna fattade ingenting först, jag tänkte att jag kan väl omöjligen ha ökat en hel storlek sedan i fredags?
 
Men sen kom jag på det. Jag måste ha krympt dem! Och mycket riktigt, efter en snabb titt på de där hieroglyferna som kallas tvättansvisningar kunde jag konstatera att de skulle ha tvättats i 30 grader. Och jag har såklart tvättat dem i 40 grader. Men så kan det gå! De passar fortfarande fast de är lite mindre och den nya passformen ger mig en något mer smickrande rump-sliluett. Eller ja. Det inbillar jag mig iallafall (för att inte gråta bittert).
 
Ja jag fotade när jag hade på mig byxorna, det är därför det är suddigt.
Hoppsan! 
I huvudet på My | |
#1 - - Tröttheten:

Det borde seriöst vara olagligt med plagg som inte tål mer än 30 grader.

Svar: Men. Eller. Hur?! Även om jag hade upptäckt det var 30 grader så hade jag elegant stuntat i det. Kläder som inte kan tvättas i minst 40 grader och / eller måste "tvättas separat" kan tyvärr inte bo hos mig. Därför tvättar jag helt enkelt skiten och hoppas att det funkar. Ibland gör det det, ibland gör det det inte.
Myaraq

Upp