Det var den lunchen det

Mitt hem luktar bränd plast. Har ni någon som helst aning om hur sanslöst äckligt det luktar?

Det lärde jag mig i samband med att jag lärde mig att man inte (och jag upprepar; INTE) kan lägga en lunchlåda av plast på den varma spishällen. Den försvinner nämligen då. Lite som trolleri, faktiskt. Fast väldigt illaluktande trolleri.

Where the magic happens
I huvudet på My | |
#1 - - AnnaWK:

Vilket snajsigt kök du har!

#2 - - Lovisa:

Been there done that.
Ställde en bunke med bestick på min spis i somras (mitt under slutfasen på uppsatsskrivandet). sen satte jag på plattan. Tanken var att laga mat på den platta som inte beboddes av en bunke.. Det luktar så sjukt illa. Lyckades du få bort plasten? Vi körde med stålull och bensin. Men jag har såna där plattor och inte lika fräscht kök som du.. ;)

Svar: Det gick som tur är att skrapa bort med vassa instrument. Det är värre med lukten... :(
Myaraq

#3 - - hisonetruelove.blogg.se:

Haha :D

#4 - - Rebecca:

Smälte i en plastslev i knäckkoket en gång. Jonathan åt och kräktes.

#5 - - Gaymasen:

Min Mutter skulle göra knäck i mikron en gång, med en plastskål.

Det gick väl sådär, om jag säger så. Smält skål och kletig knäck över hela golvet - micron. ^^

+ stanken då ;-)

Upp