Möt mina nya sambo!

Mina vänner, 3 månader och 27 dagar in på det nya året har jag äntligen bestämt mig för att ta tag i ett av mina nyårslöften.

Vilket nyårslöfte tror ni?

 

Kan det vara...

 

Javisst är det väl en blomma!

 

 

Nu har nyårslöftet "hålla en blomma vid liv tills 2012" alltså dragit igång.

 

Jag bad om en blomma som inte är så vek och inte kräver så mycket uppmärksamhet, för sånt gillar jag inte. Det räcker faktiskt med en attentionwhore i det här hushållet. Den här blomman ska tydligen torka ut mellan gångerna den får vatten och det är väl det bästa jag kan få va? Om det är meningen att den ska torka ut kan jag väl knappast misslyckas.

Vad tror ni? Kommer jag att lyckas? Och vad ska blomman heta? Är det en hona? Är det en hanne?

I huvudet på My | |
#1 - - Visselpaj:

Lycka till!

Själv har jag en tendens att göra de mest kravlösa blommor till ledset vissna skapelser som "borde skratta sig lyckliga" om de får en skvätt vatten en gång i veckan.

#2 - - Tjalle:

Qute:

"Det räcker faktiskt med en attentionwhore i det här hushållet."



jag gillar dig =)

#3 - - Bernt:

Whats a wohore?

#4 - - Emma says style, love & rock and roll.:

spännande. måste följa detta intensivt, hur länge kommer den att leva?! :D

#5 - - Bella:

Det är en hona som heter Moa och den skall leva. =) Ja jag har så dålig fantasi :P

#6 - - elsa:

Wow. Är imponerad.



Har aldrig vågat köpa annat än äkta plastblommor.

#7 - - AnnaWK:

Ja nu vill vi ha regelbundna uppdateringar om hur detta löfte uppfylls.



Om det ändå vore så väl att maten lagade sig själv! Jag är sådär nöjd, är mer för de vita och lantliga köken men svart och modernt funkar väl det med.



Ska ta reda på vad den hette och var den låg och återkommer inom kort.

#8 - - Kina:

Du hade varit älskad om du följt med och berättat roliga historier. En resa på vanliga 45 minuter tog 3h. Hej spanien!



Fin blomma! :)

#9 - - Lancia:

Hahahaha! GL! Coz you'll need it! :D

#10 - - Felicia:

Hona. Ann-Louise!

#11 - - Visselpaj:

Det ser väl vem som helst att det är en Bernt-Ove!

#12 - - Gaymasen:

How could you? bugar lycka till är allt jag säger. Jag vattnade våra aloe-vera idag. De är mer gula än gröna. Och typ rasade samman. De var tydligen snustorra... ;-)

#13 - - Sanna:

Önskar att jag kunde försöka mig på något liknande. Men det faktum att jag lyckades ta död på tre kaktusar när jag bodde hemma avskräcker mig lite..

Upp