Blommans 1-dygns kontroll

Nu har blomman bott hos mig i ett dygn och den är fortfarande vid liv.

Eftersom jag och grönsaken förhoppningsvis ska bo tillsammans länge ville jag ge den ett namn. Ni kom med några förslag (Ann-Louise och Moa) men jag måste säga att plantan faktiskt känns som en hanne.

Eftersom jag inte vill ha en vek planta, och rakt inte en vek man i hushållet tänkte jag att den skulle få ett manligt namn. En manlig förebild så att säga, så att den inte blir så klen och dör så snabbt. Björn föreslog "Rocky" men efter en stunds diskussion kom vi fram till att den manligaste mannen som någonsin vandrat på denna jord måste vara Dolph Lundgren.

Alltså fick blomman namnet Dolph.

Dolph
I huvudet på My | |
#1 - - Julia:

Jag tänkte att Walter skulle kunna vara ett bra namn, men Dolph är nog snäppet bättre.

#2 - - Julia:

Dessutom kan den då kallas Doffe. Min kusins labrador är döpt efter herr Lundgren och kallas bland vänner för Doffe.

#3 - - s's m:

vilken ybergrönländsk utsikt du har, är du säker på att det är Göteborg du är i?? :o) gu vilket fint fönster <3

Upp