Jag kan faktiskt inte hjälpa att jag har livlig fantasi och är jättebra på att komma på farliga mörkermonster och sånt

I morse när jag kom till jobbet låste jag upp, gick in, larmade av och tände lampan. Precis i den ordningen, och precis som vanligt. Bara det att när jag tände så hörde jag ett otäckt ljud och först blev allting ljust en kort sekund och sedan mörkt. Mycket mörkt. Och vet ni en sak? Jag gillar inte mörkt. Speciellt inte om jag är ensam.
 
Så här mörkt var det
 
Jag förstod ju att en propp hade gått så jag letade upp proppskåpet och fann att det var den där gamla, läskiga sortens med pluppar istället för smarta av och på-knappsflärpar. Så jag gjorde vad varje rädd liten eskimå-flicka hade gjort. Jag ringde efter hjälp.
 
Jag satt där i det otäcka mörkret och funderade på vad för otäckt som befann sig i kontorets mörker bortom nödljusens sken ända tills vår fastighetsskötare kom. Och jag skämdes lite för att jag kan tänka mig att folk tycker att man minsann ska kunna byta proppar själv och det håller jag väl med om. Men jag kan faktiskt inte det på sådana där uråldriga proppskåp. Och speciellt kan jag inte det om jag inte ens har en liten liten ficklampa att skydda mig med.
 
Såhär rädd var jag för mörkret där bakom

Men det löste sig ju! Vi fick tillbaka massor med ljus och då blev jag jätteglad och ställde mig rakt under en ljuskälla för att riktigt få njuta maximalt av ljuset.
 
Såhär glad blev jag när det kom ljus igen
I huvudet på My | |
#1 - - AnnaWK:

Jag vill gärna tro att jag kan byta proppar men ska sanningen fram har jag aldrig gjort det. Bara flippat på och av sådana där flipp-proppar. Men alltså har du ingen ficklampa i mobilen? jag har en app. Drar asmycket batteri men jäklar vad den lyser!

#2 - - John:

Haha, skönt att vi har såna "smarta av och på knappsflärpar" hemma nu då ;)

Upp