Listiga listlördag

Jag har sett den här listan snurra omkring på olika håll i bloggvärlden nu och eftersom jag har lite skrivkramp nu så tänkte jag att jag kan ju fylla i den.

Gör den ni med om ni vill! Och säg till isåfall, för jag vill läsa!
 
Igår på fisketur
 
Vad har du på dig just nu?
Träningskläder. Som jag matchar med en lilla-my tofs mitt uppe på huvudet. Idag är jag glamourös minsann!

Hur mår du?
Bra tror jag. Jag känner mig lite konstig för jag har sovit så himla länge och det är jag ju som ni vet inte så bra på. Så jag har ont i huvudet och känner mig nästan lite vinglig. Som en helt oförtjänt bakfylla faktiskt.

Vad önskar du just nu?
Det är väl det gamla vanliga. Fred på jorden, att vi slutar förstöra vår jord, att alla barn får kärlek och att min bror inte vore så himla död.

Vad har du ätit idag?
Vaniljyoghurt med bananslantar, branflakes och lite havregryn.

Vad ska du göra imorgon?
Det vet jag inte. Söndagar behöver man inte planera.
 
Vem saknar du?
Min bror för nu har han varit död i 732 dagar. Prick.
 
Senaste köp?
Lakrits-läkerol, smultronyoghurt, ekologisk lättmjölk, avokado, ost och en Elle-tidning.
 
Vad skrattade du senast åt?
Någonting roligt min kompis sa igår när vi fiskade makrill. Eller, ja, jag skrattade väl mest hela kvällen för han är så himla rolig och kvällen var så himla, himla BRA!

Vad grät du senast åt?
För jag hade så himla vansinnigt knäppt jäkla dunderont i ryggen. Knäppt va? Vem gråter av smärta? Det gör man ju inte? Men det gjorde jag.
 
Vem sov du senast med?
En sanslöst fin kille som alltid får ligga innerst och närmast väggen.
 
Vad läser du just nu?
Alldeles för många böcker, så det blir nästan som att jag inte läser någon alls just nu.

Senast sedda film?
Kanske Inglorious Bastards som jag såg tillsammans med någon som inte var där. Men vi sms:ade hela filmen igenom så det var nästan som vi såg den tillsammans ändå!

Vilken svordom använder du mest?
Oj. Vill jag ens veta? Jag svär alldeles för mycket faktiskt. Men Shitfuck tror jag att jag säger oftast. Eller Fuckshit. Eller så sätter jag ihop dom. Såhär: shitfuck, fuckshit!

Vem var den senaste som ringde dig?
Min kompis Linnéa med apostrof. 3 gånger för våra telefoner verkade lägga på åt oss hela tiden.

Senast 3 inkomna sms?
Ett från Linda som skrev om myggor, ett från Rebecca som sa att vi ska duscha kallt. Och ett sms där det stod ”Vad?” från John.

Vad stod det i ditt senaste skickade sms?
”Vad besviken man blir när det ekologiska kaffet smakar skit.”

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?
Det var väl något ämne det gick oförskämt bra i. Engelska kanske. Eller ämnen jag fick tänka mycket i. Som astronomi och filosofi. Det var kul.

Vilken är din favoritfrukt?
Åh. Måste jag välja? Jag tycker att nästan alla frukter är goda.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med?
Hon som spelar Callie i Greys Anatomy. Och Jesu Moder. Mest för att vi delar samma namn.

Vad är du rädd för?
Det har jag skrivit en hel lista om. Ni kan få läsa den någon gång om ni vill.

Blir du lätt svartsjuk?
Nä.
 
Vem skrev senast till dig på Facebookchatten?
En som heter Mattias.

Vilket språk hade du velat lära dig?
Jag skulle vilja bli bättre på grönländska igen. Och sen skulle jag vilja kunna prata alla alla alla språk. Tänk vad skrytigt! Och tänk vad man kan få prata med spännande människor då.

Vad för sorts killar faller du för?
Långa, stiliga, roliga, vackra män med fina händer, breda ryggar och finurliga leenden.

Vart vill du åka just nu?
Vart som helst nästan. Kanske till ett soligt ställe med massvis tid att tänka. Eller till himlen. Fast bara om jag får komma tillbaka igen.
I huvudet på My, Mitt liv i listor | |
#1 - - Pelle:

Hej. Se på mig. [håller upp händerna och flexar ryggen]

#2 - - frikadellen:

Jag skulle precis skriva något om hur smart du är poch hur roligt du skriver eller hur vackra lockar du har på bilden. Men så såg jag Pelles kommentar och om det är något han har så är det finurlighet! Kanske i leendet?

Varje gång vi skrivs så skriver vi att vi vill ses förresten. SKA VI GÖRA DET?

#3 - - men det får man väl inte säga i det här landet:

Jag har listat!

#4 - - clara:

åh, listor! jag älskar listor! hade jag en blogg hade jag norpat den right away. istället fick jag läsa din och det var fint. och ja, du är lite lik callie, och det är en JÄVLA komplimang! snyggo där!

Upp