Sova gott-tips!

Min kropp har som sagt fått en ovana att vakna mitt i natten. Jag har egentligen alltid sovit ordentligt när väl jag har sovit, så jag är inte van vid att vakna mitt i nätterna av ingen anledning alls. Jag behöver nämligen inte gå upp och kissa/dricka vatten/snyta mig/kolla efter monster under sängen eller liknande, utan jag vaknar liksom bara.

Och sen kan jag inte somna om på en timme sisådär.

Så nu behöver jag er hjälp! Jag vill ha era allra bästa sova gott-tips! Era allra bästa sova-igenom-hela-natten-tips, fast för vuxna liksom.

Dagens frulle. Börjar ju bli tradition detta.

I huvudet på My | |
#1 - - Elena:

Testa att vädra ut rummet innan du ska sova, frisk luft gör en alltid gott. =)

#2 - - Jennifer:

Så får jag det ca 2 ggr om året och då flyttar jag på sängen och allt återgår till det vanliga :)

#3 - - AnnaWK:

Jag vaknar bara mitt i natten om jag är jetlaggad. Inget du kan skylla på?

#4 - - Therese/zill:

Tyvärr har jag inga bra tips... Dock har jag samma problem, och jag fattar inte riktigt hur jag ska komma igång med att sova genom hela nätterna...



Om du får nått bra tips, kan du väl hojta till?

#5 - - clara:

har inget tips tyvärr... tänkte mest: ÅH, finncrisp <3 gott. :) men ja, gå en promenad innan läggdags brukar göra gott tycker jag. och såklart: aldrig sova middag!

#6 - - Britt:

Dåliga amerikanska serier på TV kan få mig att somna och sova 6 timmar i soffan.



Ordentligt träningspass, varmt bad eller sex är också bra alternativ till att sova hela natten...för mig.



Enda gångerna jag gör som du är natten innan jag får mens och natten innan jag får feber.

#7 - - Queen Tiara:

Varm mjölk med socker och kanel.

En promenad eller träningspass på kvällen funkar också =)

Upp