Nyårslista

Hej vänner! Är ni nyårspeppade och festfixade nu? Jag hoppas ni har haft ett fint år och att ni ser med förväntan på det nya året. Det gör jag i alla fall!

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Ja det är klart. En himla massa saker, men det som kändes allra nyast och kanske mest skrämmande, var att sluta plugga. Jag tog examen från Göteborgs Universitet i somras och då kände jag helt plötsligt att jag måste bli stor. När jag egentligen är rätt liten av mig och inte helt klar över allt här i livet ännu. Men det ger sig nog tids nog!


2. Höll du några av dina nyårslöften?
Jag gav inga nyårslöften förra året. Mer än att jag hoppades på ett bra år och det tycker jag nog att jag har fått. Jag tror inte riktigt på nyårslöften så det blir nog inget i år heller.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jag tänker räkna Anna som en vän. Hon har ju fått lilla söta Freja. Sen har jag fått några rara små kusinbarn i år.

Frejas lilla bedårande fot <3



4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?
I våras var jag ju 3 veckor i Kina som ni vet. Sen var jag en vecka i Israel i oktober, som ni också vet. Annars har jag faktiskt hållit mig hemma i år, förutom en snabb konsert-sväng till Danmark i mars och en dagstur till Belgien i December.

Kinesiska muren


6. Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Ja. Massvis! En ny lägenhet till exempel. Som jag inte bor ensam i. Och lycka. Mycket lycka. Till mig och alla omkring mig.

7. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Jag är oftast rätt bra på datum. Fast det är väl som med det mesta annat jag lägger på minnet, oftast rätt oväsentliga datum. Jag minns datum som när vi åkte till Kina, när jag träffade John, när jag var på konsert med Rebecca, julafton och såklart min födelsedag. Det vore knäppt att glömma min födelsedag.

8. Vad var din största framgång 2012?
Att jag avslutade 4 år på Göteborgs Universitet.

9. Största misstaget?
Misstag. Jag vet inte. Jag gör ju misstag hela tiden men man kan ju inte gå och gräva ner sig för ett misslyckat tentaresultat eller inlåsta kläder i tvättstugan (stor dramatik!). Det blir lite fel ibland och så får man göra det bästa av det och lära sig något nytt.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Ja. Alltså, detta år har min kropp krånglat rätt mycket. I somras fick jag ju ryggskott och i höstas hade jag en liten period när jag svimmade i tid och otid. Läkaren sa att det var ”opraktiskt” men att de inte visste vad det berodde på. Knäppt. Sen har jag varit förkyld bra mycket oftare än vanligt. Jag som brukar vara Superwoman. Konstigt och orättvist tycker jag.

11. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Jag är en glad person. Jag är nästan alltid glad men här är saker som gör mig extra glad: pussar, teckningar från barn, att få leka, mina vänner, riktigt god mat, att sova bredvid någon, brev i brevlådan och såklart elefanter. Elefanter gör mig alltid glad.


12. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag tror nog jag har varit gladare. Trist vore det ju annars.  

13. Vad önskar du att du gjort mer?
Rest. Jag saknar att resa. Men världen finns kvar därute. Jag har ett helt nytt år på mig nu att resa. Det är en fin tanke. Och en sak till - jag önskar jag hade varit bättre på att uppskata de jag har omkring mig. Det ska jag bli bättre på.

14. Vad önskar du att du gjort mindre?
Varit sjuk såklart! Och funderat på dumma saker som ändå inte hjälpte till något.

15. Hur tillbringade du julen?
Med John. Och lek i snö, förmiddagssoffmys i underställsbyxor med röda kinder, reseletning på nätet, middag hos svärföräldrar, retro-wordfeud (Alfapet that is), ett glas julmust, skratt, rätt mycket kramar, extra mycket Grönlandshemlängtan och tända ljus. Bland annat. Fint!


16. Blev du kär i år?
Jag har lite svårt att definiera ”kär” men ja. Jag är kär.

 


17. Bästa boken du läste i år?
Jag har faktiskt varit ruggigt dålig på att läsa böcker i år. Jag får nog ta och erkänna att jag mest har läst lättläst litteratur och böcker jag redan har läst. Men om ni vill ha tips på en ruggigt bra bok tycker jag ni ska läsa Tre män i en båt. Den har över hundra år på nacken men är nog den roligaste bok jag någonsin har läst.


18. Största musikaliska upptäckten?
Enkelt! The Vaccines!



19. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
En trevlig födelsedag. Det fick jag. Trots ryggskottet jag fick i 23-årspresent.


Jag firade födelsedag på jobbet med ryggskott och min leksaksdrake.



20. Något du önskade dig men inte fick?
Världsfred. Och kärlek och trygghet åt alla barn. Jag kommer alltid, alltid, alltid önska mig detta och jag hoppas av hela mitt hjärta att det en dag blir uppfyllt.

 

Sådär! En liten lista somjag hoppas att ni tyckte om att läsa. Jag lämnar er med ett sista nyårscitat och så hoppas jag vi ses i 2013! Gott nytt år!

I huvudet på My | |
#1 - - AnnaWK:

Klart jag är din vän! Bebisgos snart helt klart! Stor nyårskram till dig!!

#2 - - men det får man väl inte säga i det här landet:

Bättre sent än aldrig - gott nytt år My!

Upp