Uppdatering från Kina

Nihao! Tänkte att ni skulle få en snabb uppdatering härifrån. Men ni ska veta att det känns som en helt omöjlig uppgift att försöka beskriva allt som jag har hunnit uppleva sedan i måndags. Jag ger det ett försök!

I tisdags landade vi tidigt och deltog sedan i ett seminarie där alla utom våra kinesiska kamrater satt och sov. Så himla dålig planering! I onsdags besökte vi Kinesiska muren. I torsdags satte vi oss på ett tåg som skulle ta oss till Xian. Det var en spännande upplevelse - öppna kupéer och läskig ohygien på toaletten.

Igår fredag besökte vi Terracottaarmén . Det var helt knäppt att försöka ta in hur sanslöst mycket den här kejsaren bemödade sig att göra innan han dog. På kvällen snurrade vi runt på stan och upplevelse en vanlig kinesisk fredag.  Idag har vi intervjuat massa bönder på landsbygden.

Det är sjukt gött och varmt här och vi har det himla bra. Just nu sitter jag på ett "västerländsk" hotell där vi har ätit middag. Det serverades delikatesser som "pork lion" och "baked nail". Fantastiskt.

Nu ska jag njuta av mitt kaffe och göra mig klar för ännu en kväll på stan.

 



I huvudet på My | |
#1 - - AnnaWK:

Kära nån vad ni redan hunnit med, du kommer ju behöva semester efter de här veckorna :)

#2 - - Banana:

Det låter väldigt spännande alltihop!

#3 - - Selma:

Spännande. Det där med toaletter på resor kan vara ett speciellt kapitel.

Upp