Det här med att krama främlingar

Jag gillar verkligen att kramas. Jag gillar bra kramar, med båda armarna och kramar med känsla. Vad jag däremot har lite svårt för är kramar som inte betyder nåt.

Så det här med att krama folk man inte känner.. Det är ju så sjukt awkward!

För några veckor sen gick jag och några kompisar omkring på stan. Mina vänner träffade några vänner som jag inte kände. Vi stod och pratade allihop ett litet tag och när det började bli dags för att säga hejdå gick jag undan lite så de kunde kramas i fred. Jag ville liksom inte krama dem när jag inte känner dem och det visade jag ganska tydligt när jag gick iväg och med mitt kroppsspråk. Trodde jag.

En i gänget ignorerade mig och min ovilja fullständigt för han kom jagandes efter mig med armarna utsträckta och sa "tro inte att du slipper undan". Nehej. Vad skulle jag göra? Det var ju bara för mig att lida igenom den socialt obehagliga, halvdana, tafatta kramen.

Varenda gång jag finner mig själv i en sådan situation undrar jag hur i hela friden jag hamnade där. Hur och varför. Det känns ju lika knäppt varje gång.

April-bild från förra året

I huvudet på My | |
#1 - - men det får man väl inte säga i det här landet:

Alltså, jag är också all for att kramas men jag gillar inte det rutinmässiga kramandet (typ högstadietjejkramas lite slött varenda gång man ses om man ses dagligen) och jag hatar när jag inte själv får bestämma om jag vill bli kramad. Värsta som finns är när någon hoppar på en bakifrån för att kramas.

#2 - - ann:

:D Jeg har det på samme måde som dig...helt og aldeles. Min svigersøn skulle jeg lige møde et par gange, men så slap han heller ikke. Skulle lige lure om han var sød ved min tøs - det var han. Han kommer fra en familie, som ikke krammer, så han har måttet lære det. Nu får man de dejligste krammer af ham.

God aften til dig :D

#3 - - pop my heart:

Alltså, håller med dig här. Har också lite svårt för kramar som går på rutin. Okej om man är i ett gäng och kramar alla utom en - den en inte känner - men om den eller jag drar sig undan så tydligt som du gjorde så fattar faktiskt inte. Vaddå "inte slipper undan" liksom? Ahja.

#4 - - Rebecca:

ÅH jag HATAR sånt.



Det känns så larvigt. Brukar försöka vara jättesnabb med att ta i hand i sådana tillfällen för då slipper man främlingkramen.

#5 - - Gaymasen:

Hehe agree.



Har skitsvårt för det här "ska det skakas hand, bara hejjas eller kramas?".



Jag älskar att kramas, jag med. Men gärna inte med totalt främlingar. Tack men nej tack.

Upp